Osturalli: poeketid hakkavad taas tarbijaid hullutama

 (2)
Stockmanni Hullud Päevad
Foto: Andres Putting

Kuigi töötuks jäänud või palgakärpe üle elanud ostja suhtub kulutamisse aupaklikumalt, ei pea poeketid paljuks tarbijaid kõikvõimalike ostukampaaniatega hullutada.

Tallinna ja Tartu Kaubamajas algas eile igakevadine osturalli, Euroopa suur ehitusmaterjalide müüja Bauhaus avab homme Lasnamäel uhiuue kaupluse. Selverites algasid OHHOO-päevad aprilli alguses ning XL Säästumarketit reklaamitakse Tallinna teede juures lausa elavjõuga ehk poodi kutsub kotletti ostma lapseohtu neiu. Täna võib aga tihedamaks rebimiseks minna Euronicsi Mustamäe poes, kus elektroonika- ja tehnikakaupade oksjonil on kõigi toodete alghinnaks üks kroon, kirjutab Äripäev.

Kollaste kilekottidega ka vaesemale ostjale tuntuks saanud Stockmann korraldab enda legendaarse kollase hulluse nädala pärast. Stockmanni Tallinna kaubamaja turundusjuhi Erica Järve sõnul on ajalugu näidanud, et kaubanduskettidele on erinevad "päevad" ja "rallid" alati kasulikud. Isegi siis, kui on majanduskriis, saab kampaaniapingutus kuhjaga tasutud. "Hullud päevad algavad järgmisel nädalal. Varem on need kestnud neli, sel korral viis päeva. Võin öelda, et kuigi aastas on 12 kuud ja kampaania kestab sellest vaid 4-5 päeva, teenime nende päevade jooksul terve ühe kuu käibe. Isegi kriisiaastal."

"Hea meel on tõdeda, et ostujulgus ei ole kliente maha jätnud. Edukalt müüvad nii tehnikatooted kui ka reisid. Kõrgelt hinnatakse ka hea kvaliteediga toidu- ja tööstuskaupu," lausus A-Selveri juhatuse liige Andres Heinver. Ta ei salga, et kampaaniate eesmärk on käibe suurendamine. "Küll aga ei oleks müügikampaaniateks suurendatud kaubavalikuga pidev opereerimine mõistlik kaupluse jaoks ning ei oleks huvipakkuv ka kliendile," lisas Selverite juht.

ASi Tallinna Kaubamaja juhatuse esimees Raul Puusepp ütles, et nende eile alanud osturalli on jaekaubanduse lahutamatu osa olnud aastaid. "Ei saa öelda, et korraldame seda headel või halbadel aegadel. Võib-olla pisut on muutunud klientide eelistused. Näiteks praeguse osturalliga pakume pisut rohkem igapäevavajadustele suunatud tooteid ja kaupasid kui näiteks kaks aastat tagasi. Sel ajal oli pisut enam meeleolukaupasid ja hetkeemotsiooni loovaid kaupu," meenutas Puusepp. Samas tundvat kliendid sooduskampaaniate vastu varasemast veelgi rohkem huvi. "Hinnatundlikkus on suurem. Täiesti normaalne," tähendas kaubamajade juht.