“Arvestades faktiga, et majanduse kasv oli eelmisel aastal 3,2 protsenti ja jaemüügi kasv seitse protsenti, on 19 protsenti otsemüügi jaoks tõepoolest muljetavaldav number. Otsemüügituru kiirem taastumine jaemüügi omast oli oodatav ja taas sai kinnitust see, et otsemüügiäril on tõepoolest suured võimalused”, ütles Balti riikide Otsemüügi Assotsiatsiooni peasekretär Gintautas Zaleckas.

Zaleckas’e kohaselt on nii suurel kasvul kolm põhjust. Esiteks, majanduse taastumine, mis lõi tarbijale suuremad valikuvõimalused ja suurendas nende kulutusi. Teiseks, tänu otsemüügi üha kasvavale populaarsusele. Inimesed hindavad personaalset soovitust, mida pakub otsemüük ja enamusjuhtudel ka võimalust toodet eelnevalt proovida ning sobimatuse korral see teise vastu välja vahetada, lisaks toimetatakse tooted kiirelt tarbijale koju või töökohale.

Ka uued tehnoloogiad on oluliselt tõstnud efektiivsust, mobiilside ja Interneti võimalused on kõikjal ja alati erinevates vormides kättesaadavad. Otsemüügiga tegelevad konsultandid ja nende kliendid saavad esitada tellimusi ööpäev läbi. Mitte vähem tähtsam põhjus on otsemüügiga tegelevate inimeste arvu kasv, mis on olnud abiks müügikasvule.

Lätis kasvas otsemüük 11% ja Leedus 16%, vastavalt 26 miljonit ja 36,5 miljonit eurot. Otsemüügiga tegelevate inimeste arv kasvas Lätis neli protsenti ja jõudis 26 tuhandeni, Leedu jäi ligikaudu endisele tasemele ja on enam kui 31 tuhat inimest.