“Kui piirid avanevad, saame hakata väiksemaid kaupu otse Berliini vedama,” ütles ASi Mootorreisid juhatuse esimees Hugo Osula Eesti Päevalehele.

Pakiveoks liinibussidele järelkäru lisamist ei ole Osula sõnul mitte kuskil Euroopas veel kasutatud, see on täiesti uus lähenemine. Pärast piiride avanemist hakkab Cargobus vedama pakke Lätti, Leetu, Poola ja Saksamaale, kus koostööpartnerid need kliendile edasi toimetavad.

Praegu takistab sellist pakivedu aeglane tollimine, mis häiriks rahvusvahelisele liinibussile kinnitatud sõidugraafikuid. Riiga jõuab pakk Tallinnast umbes seitsme tunniga.

ASi Schenker sisevedude tootejuhi Tõnis Hintsovi sõnul on Cargobus oma segmendis hästi arenenud ja ilmselt on reisibusside pakiruumid kitsaks jäänud, kui nad haagiseid vajavad.

Järelhaagis võimaldab liinibussiga vedada pikki, suuri ja muul viisil ebastandardseid pakke, mida siiamaani ei tehtud.

Tänu haagistele on kaubavedu Tallinna–Tartu suunal kasvanud ja kaupa veetakse kahe linna vahel juba kaks korda päevas. Oktoobri veomahud kilodes on võrreldes septembriga kasvanud 20 protsenti.

“Järgmise aasta eesmärk on haarata enda kätte kuni 15 protsenti Eesti pakivedude kogumahust,” lisas Cargobusi juhatuse esimees Krista Kalmholm.