Eesti Raudtee juhatuse esimees Ahti Asmann ütles eile, et Venemaale kehtestatud sanktsioonide mõjul vähenevad nende kaubamahud umbes veerandi võrra.

Kaubamahtude langus veerandi võrra tähendab Eesti Raudteele aasta peale viitteist miljonit saamata jäänud eurot, mis paneb ettevõtte raskesse seisu ning mõjutab omakorda raudtee kasutajaid, kellest üks osa on reisijate vedajad.

Asmanni sõnul pole ära kukkuva rahavoo asendamiseks muud võimalust kui see, et reisijatevedu peab hakkama infrastruktuuri eest "õiglast tasu" maksma.

Palo selgitas tänasel pressikonverentsil, et riik otsib võimalusi ja vahendeid, kuidas kaubaveo mahtude ärakukkumist kompenseerida ning möönis, et probleem on tõsine.

Ta lisas, et praegu midagi kindlas kõneviisis öelda ei saa, sest ees ootavad veel kohtumised Eesti Raudtee kui Elroni juhtidega ning selgus peaks saabuma septembri alguseks.

Kuigi Palo praegu välistas suure hinnatõusu, siis seda, et "tõenäoliselt tuleb piletihindu muuta" ta ei välistanud. "Meie eesmärk on rongiliiklust parandada ja rongisreisijate arvu suurendada. Suurt piletihinna tõusu ei tule," kinnitas minister.

Minister rõhutas, et ühtegi otsust ei saa teha üle öö ja kergekäeliselt.