Palo rääkis "Terevisioonile" antud telefoniintervjuus, et majandusministeerium kuulutab juuni jooksul hanke parvlaevade opereerija leidmiseks, vahendavad ERR Uudised.

"Selle otsusega, mille oli eelmine valitsus eelmisel sügisel teinud, pidin ma minema muutuse teele, sest kaotatud on niivõrd palju aega ja täna puudub mul igasugune kindlustunne, et kui me täna läheksime praame ostma, siis 2016. aasta sügisel ka laevaliiklus mandri ja saarte vahel käiks," selgitas minister.

"Sellest kaalutlusest tulenevalt otsustasin minna opereerimise hankele, aga selle vahega, et kuulutame selle ruttu välja. See annab võimaluse siiski osaleda erinevatel pakkujatel. Sealhulgas otsustas Tallinna Sadam valitsuse ettepanekul, et üks pakkujatest saab olema tema. Olen Tallinna Sadama nõukoguga sellest ka rääkinud ja mul on nende nõusolek," lisas ta.

Eesti Päevaleht kirjutab täna, et kuigi valitsuskabinet langetas ametliku otsuse eile, otsustati Väinamere parvlaevaliikluse saatus eelmisel neljapäeval peaminister Taavi Rõivase juures toimunud nõupidamisel. Majandusminister Urve Palo püüdis siis kaitsta majandusministeeriumi ideed, et riik peaks ehitama parvlaevad, mis 2016. aasta sügisest hakkavad sõitma mandri ja Hiiumaa ning mandri ja Muhumaa vahet. Selline lahendus oleks lõpetanud Vjatšeslav Leedo ja tema äripartneri Olav Miili monopoli.

Lisaks Palole olid kohtumisel veel Rõivase nõunik Aare Järvan, sotside esimees kaitseminister Sven Mikser ja peasekretär Indrek Saar. Väidetavalt Mikser vaikis ega toetanud oma partei ministrit, Saar aga toetas Palo vastaseid.

Majandusministeeriumis valmistati parvalaevaliikluse korraldamiseks pärast 2016. aasta 1. oktoobrit ette lahendust, mille kohaselt riik kas ostab ära Leedo laevad või ehitab endale uued laevad ja korraldab laevade opereerimiseks konkursi. Endise majandusministri Juhan Partsi sõnul toetas seda üksmeelselt kogu eelmine valitsus, poolt olid nii peaminister Andrus Ansip kui rahandusminister Jürgen Ligi.

Jürgen Ligi ning Urve Palo eilsel kabinetinõupidmisel ei osalenud.