Palo otsib praegu koos Elroni ja Eesti Raudteega võimalusi, kuidas ja mis mahus kompenseerida Eesti Raudtee viimasel ajal drastiliselt kukkunud kaubaveomahte.

Selle aasta esimese seitsme kuuga liikus Eesti Raudteel kokku 11,35 miljonit tonni kaupu, millest juulis veeti 1,17 miljonit tonni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga oli seitsme kuu veomaht ligi 3,6 miljonit tonni ehk 23,9 protsenti väiksem. Juuli veomaht jäi eelmisele aastale alla 32,9 protsendiga.

Palo sõnul on küsimus eelkõige selles, kuidas tõsta Eesti Raudtee finantssuutlikkust. "Siin on mitmeid variante, mida tuleb omavahel kombineerida, muuhulgas Eesti Raudtee tegevuskulude mõistlik kärpimine, sihtfinantseeringud investeeringuteks,ELi struktuurifondide kasutamiseks ning vajaliku omaosaluse katmine riigieelarvest," selgitas minister Ärilehele.

Arutelud Eesti Raudteega on käimas ja konkreetsed ettepanekud plaanib Palo valitsuskabinetti sügise hakul.

Piletite hinna võimalikust tõusust rääkides märkis minister, et senine süsteem, kus kaubavedudega doteeritakse reisijate vedu sellises mahus, ei ole jätkusuutlik.

"Rongipiletite hinna teemal analüüs hetkel käib ja mõningane hinnatõus võib olla põhjendatud ja vajalik. Kuid kindlasti ei räägi me märkimisväärsest tõusust," kinnitas Palo lehele.

Neljapäeva õhtul toimunud kohtumisel Elroni esindajatega arutati rongifirma majandustegevuse hetkenäitajaid ning võimalikke tulevikustsenaariume. Lisaks olid arutlusel reisijateveo teene kvaliteedi ja kvantiteedi küsimusi, sealhulgas puudutati ka võimalikku piletihindade muutmise otstarbekust. Selles osas mingeid lõplikke otsuseid siiski ei tehtud.

"Nagu öeldud, siis analüüsimine, täpsemalt saab rääkida lähikuudel," ütles Palo olukorra kokkuvõtteks.