"Trend on endiselt, et võlgnevuste ja äravõetud varade mahud lähitulevikus kasvavad veelgi," kinnitas Nordea Finance Estonia juhatuse esimees Silver Kuus, vahendab Delfi.ee.

Ka SEB Liisingu juhi Indrek Julge sõnul on suundumus kindlalt negatiivne ja võlgu olevat klientide ja lepingute hulk ja suhe portfelli kasvab.

"Tükiliselt võrrelduna on eraisikute võlgnevusi rohkem, summaliselt aga äriettevõtete võlgnevusi, kuna need on summaliselt suuremad," märkis Swedbanki liisingu divisjoni direktor Gunnar Toomemets. Sarnane suhe on ka SEB Liisingus ja Nordeas.

Silver Kuusi sõnul on üle 60 päeva võlgnevuses olevate ja äravõetud autode summeeritud maht kokku kogu liisinguportfellist sõltuvalt liisingufirmast vahemikus 2,5-5 protsenti. SEB teatel oli neil eelmise aasta lõpu seisuga üle 60 päeva võlgu olevate autoliisingute protsent 0,8 kogu autoliisingu portfellist, kuid uuemaid andmeid ei saa seoses börsiettevõtte staatusega avaldada.

Liisinguettevõtete hinnangul ei saa välja tuua ühtegi kindlat autoklassi, mille maksete tasumisega tullakse selgelt kehvemini toime. "Võlgu ollakse läbivalt nii väike, keskklassi kui suuremate luksusautode eest," mainis Kuus.

Nordea Liising on ka märganud, et proportsionaalselt on enam võlglasi nn teise ringi liisingu klientide hulgas ehk inimeste seas, kes on liisinud kasutatud auto.

Viimase paari aasta jooksul auto liisinud inimeste olukord on selle võrra raskem, et väikese sissemakse ja suure jääkväärtusega liisingute puhul on nende auto liisingu jääkväärtus veel küllaltki kõrge ning tänases turusituatsioonis on see sageli kõrgem ka auto turuväärtusest.