Konkurents oli tõesti tihe, kuid Ra ja Taneli kavandid olid väga head ja novaatorlikud, ütles Postimehele Statoil Eesti turundusjuht Hede Kerstin Luik.

Konkursil osales 25 tööd kahekümnelt osalejalt üle kogu Baltikumi. Ehkki osalejad jaotusid kõigi kolme Balti riigi vahel võrdselt, olid Eesti arhitektide tööd märgatavalt teistest paremad ning jõudsid ainsatena finaali.

Luige sõnul on Statoil juba ammu otsinud huvitavat automaattanklate lahendust ning nüüd on väga tõenäoline, et Luhse ja Tuhali tehtud tüüpprojekt võetakse kasutusele kõigis maades, kus Statoil tegutseb.

Isegi Statoili peadirektor Olav Fjell isiklikult kiitis meie automaattanklate projekti, ütles Luik.

Ühe automaattankla ehitusmaksumus on umbkaudu neli miljonit krooni, arhitektidele makstavaid tasusid ei soovinud Luik avaldada.

Luhse sõnul on nad ennegi rahvusvahelistel konkurssidel osalenud. Näiteks Helsingi kontserdihalli ja Sibeliuse Akadeemia hoonetekompleksi konkursitöö. "Oleme väga konkursialdis büroo, püüame ikka osaleda nii avalikel konkurssidel kui ka kaasa lüüa neil võistupakkumistel, kuhu kutsutakse," ütles Luhse.

Võistlustöid hindas þürii ja Eesti Arhitektide Liidu komisjon, kes mõlemad märkisid, et Luhse & Tuhali töö on väga trenditeadlik ning sarnaneb ühe tänapäeva tipp-arhitekti Santiago Calatravia töödele.

Eriti avaldas muljet konkursi läbi viimise kiirus, kommenteeris arhitekt Luhse toimunut. Konkurss kuulutati välja mais, tööjoonised valmisid juulis ning nüüd, detsembris on juba esimene tankla püsti. Nii kiireid ehitusi toimub harva ja see eeldab väga head koostööd kõigi süsteemi lülide vahel, ütles Luhse.

Võitjate firma Luhse & Tuhal asutati 1994 a. veebruaris peale Eesti Rahva Muuseumi konkursi võitu.

Järgmise suurema tööna valmib Luhse & Tuhalil püha Birgitta ordu kloostrikompleks Pirital. Tegemist on ordu ligi 700aastase ajaloo jooksul esimese võistlusega parima sakraalehitise kavandi leidmiseks.