Pärnu sadama kapten Riho Prints ütles Pärnu Postimehele, et töö on seni käinud ja laevu aitab möödunud aasta lõpust alates sadamasse tulla ja minna soomlaste jäälõhkuja Protector, mis vahetas välja Muugale appi siirdunud puksiiri-jäälõhkuja Helmut Kanter.

Pärnu lahel pole jääolud Printsi hinnangul eriti rasked, sest laevakanalit hoitakse pidevalt käigus, ja torme, mis jää vallidesse ajaks, pole olnud. Külmade jätkudes võib aga kogu Liivi laht tugeva jääkaane peale saada.

Jäälõhkuja abi on praegugi vaja Irbeni väinast läbisõidul, sest sealses pudelikaelas on jää, mida meri kogu aeg liigutab, raskesti läbitav.

Protector, mis briketilaeva sadamast väljumisel abistas, oligi neljapäeval juba Irbeni väina jõudnud, nähes ümberringi ainult lumist jäävälja. Vaid Ruhnu lähistel olevat veel veidi lahtist merd.

Soomlastelt on võimalik appi saada Protectorist poole võimsamat Zeusi, kuid selle kasutamine läheb ka poole kallimaks, selgitas Prints.

“Tänavune talv on võrreldav 1995.-1996. aasta talvega, mil töö sadamas poolteiseks kuuks hoopis katkes,” ütles Prints.

Kui sadam nüüdki seisma jääks, toppaks eksport, eriti turbaveol, millel seisab ees tippaeg. See tekitaks hulga probleeme ekspordiga tegelevatele firmadele.

“Eestile on vaja Liivi lahele oma jäälõhkujat,” arvas Prints.

Lõppenud aastal käis Pärnu sadamas 1010 laeva, detsembris, mil jää tööd juba takistas, 69 laeva.