"Kui me täna erinevaid projekte võrdleme, aga need projektid võivad veel areneda, siis tänase päeva seisuga kuulub majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ekspertide eelistus Paldiski projektile," rääkis minister neljapäeval valitsuse pressikonverentsil.

Ministri sõnul on kolm peamist kriteeriumi, mille alusel tuleks terminali asukoht välja valida. "Väga oluline kriteerium on, et terminali arendaja oleks sõltumatu tänasest gaasimüüjast," märkis Parts. "Me oleme seda põhjalikult analüüsinud, meid ei veena mitte mingil juhul need initsiatiivid, mis on kantud täna turgu valitsevate ettevõtete poolt, sest alternatiivne gaasiallikas on igal juhul nende jaoks tarbetu konkurents."

Teine kriteerium on Partsi sõnul terminali maksumus ja terminali äriplaan. "Loomulikult peaks olema eelistatud terminal, mille maksumus on väiksem ja mille äriplaanis on kõige väiksem kalkuleeritav avalike vahendite osakaal ja võimalik koormus tarbijale."

"Kolmas oluline kriteerium on projekti küpsusaste või tema ajagraafik, mida kiiremini me selle reaalse terminali valmis saame, seda parem kogu piirkonnale ja loomulikult ka meile," ütles Parts.

Partsi sõnul ei tohiks selle kõige juures ka ära unustada peamist eesmärki, miks see terminal oluline on. "Me räägime siiski väga põhimõttelisest soovist arendada välja tegelikult toimiv Balti gaasiturg," ütles ta, lisades, et oluline on siin alternatiivse gaasiallika teke, mis konkureeriks täna turul oleva gaasiallikaga.

"Vaatamata sellele, et gaasi osakaal meie energiabilansis on langenud, siis ometi gaasi kui ühe energiaallika perspektiiv muutub üha atraktiivsemaks," ütles Parts.

Partsi sõnul toimub 7. märtsil Läänemere energiaturgude integreerimise projekti raames gaasitöörühma kogunemine Brüsselis ning enne seda kohtuvad 6. märtsil Balti riikide ja Soome energiaministrid Euroopa Komisjoni volinikuga, et seda küsimust arutada.