"Leedu kolleegid teatasid, et nad on alustanud ehitustöödega Kaunase ja Poola vahel, kuid tehtu ei vasta sellele, milles me leppisime kokku juba aastaid tagasi. Raudtee, mis ehitatakse Kaunase ja Marijampole vahele ei ole piisavalt võimas, et sellel saaksid rongid 240 kilomeetrise tunnikiirusega sõita," ütles minister Leedu Delfile.

Rail Baltica arendamise käigus kulub enamus aega Leedu probleemide lahendamisele, ütles Parts. Ka ühisettevõtte rajamise üle peetavad läbirääkimised käivad juba terve aasta, kuid ühtegi lõplikku otsust ei ole langetatud, vahendas BNS Partsi poolt öeldut.

Pärast raskeid läbirääkimisi kirjutasid septembri keskel Eesti, Läti, Leedu, Poola ja Soome ministrid kirjutasid alla leppele, mis on aluseks Rail Balticu raudteeühenduse ühisettevõtte loomisele.

Rail Baltic on Eestit, Lätit ja Leedut ühendav 1435 millimeetrise rööpme ehk Euroopa laiusega elektrifitseeritud raudteeühendus, mis kulgeb Tallinnast Riia ja Kaunase kaudu Varssavisse.

Leedu ehitab Poola piirilt kuni Kaunaseni ulatuva 115 kilomeetri pikkuse raudteelõigu, uus Euroopa standardile vastava ehk 1435-millimeetrise rööpalaiusega raudtee ehitatakse praeguse 1520-millimeetrise rööpalaiusega raudteega kõrvuti.