"Odavlennufirmad on meie reisijate seisukohast, võib-olla ka mingis osas majanduse jaoks vajalikud, aga meid huvitab kvaliteetühendus, mis on töö-, äri- ja kultuurireisijale," ütles Parts, vahendas BNS. "See on lennuühendus kaks korda päevas- hommikul sinna, õhtul tagasi."

"See ei ole ainult mugavus, vaid on ka paljuski riigi konkurentsivõime küsimus, mis mitmete sektorite puhul saab kannatada - see on see ohu küsimus," selgitas minister.

Tõmmates paralleele Leeduga, ütles Parts, et Leedu lennujaama reisijatenumbrid on peale leedulaste rahvusvahelise lennufirma pankrotti küll taasunud, kuid mitte lennuühenduste kvaliteet: "Leedu on taastanud võimaluse lennata üsnagi kehval ajal kuhugi põllu peale odavlennufirmaga."

"Samas tuleb odavlennufirmade kiituseks tuleb öelda, et nad mitmekesistab reisimise võimalusi ja muudavad lendamise kättesaadavamaks," lisas minister.

Küsimusele, et millised alternatiive ja koostöövõimalusi on Estonian Air veel kaalunud, minister konkreetset vastust ei andnud.

"Ega mulle tuleb ka meilboksi Ryanairi inimestelt kogu aeg kirju, et saame kokku ja räägime ja me paneme kohe lennukid käima," ütles ta. "Ma ei usu, et selline turg loob arenguks piisavat ühendusi."

Partsi sõnul on ühenduste tagamine Euroopa Liidus laiema diskussiooni teema. "Kas ühtne Euroopa lennundusturg koos meie väikse piirkonna või Eesti riigi turumahtu arvestades tekitab meil praegu ja tulevikus vajalikke lennuühendusi," ütles ta.

Seda peaks Euroopa Komisjon ministri sõnul tulevikus põhjalikumalt analüüsima. "Ma ei räägi seda praegu Estonin Airi restruktureerimise kontekstis, see võtab tunduvalt rohkem aega," sõnas ta.