Majandus- ja kommunikatsiooninimisteerium teatas täna, et hankel parvlaevaühenduse korraldamiseks Rohuküla-Heltermaa ja Kuivastu-Virtsu liinidel tegid parima pakkumise ASi Tallinna Sadam tütarfirmad OÜ TS Laevad ja OÜ TS Shipping.

"Kindlasti tuleb tunnustada (Tallinna Sadama juhti) Ain Kaljuranda ja tema meeeskonda ning tunnustan ka minister Urve Palo. Nii palju kui minul infot on, siis sisuliselt meie endine plaan väikeste variatsioonidega töötab," kommenteeris Parts Ärilehele.

Tallinna Sadama pakkumine on kümne aasta peale ligi 60 miljonit eurot soodsam kui konkureeriv pakkumine, mis annab aastas kokku ligi 6 miljonit eurot kokkuhoidu. "See on maksumaksja seisukohal väga mõistlik," märkis Parts.

Hanke detaile Parts kommenteerida ei osanud, kuid avaldas lootust, et laevaehituslepingud täidetakse nii nagu kavandatud ja 2016. aasta sügiseks on neli laeva olemas. "Ma saan aru, et Tallinna Sadamal on siduvad kokkulepped olemas. Nüüd tuleb see veel ellu viia ja ma väga loodan, et sellega saadakse hakkama," lisas ta.

"Võimalikke ohte on raske hinnata, aga ma loodan, et ei algatata igasuguseid juriidilisi protsesse. Ühtlasi loodan, et laevahanked vastavad kokkulepetele, ei teki mingeid probleeme teenuse kvaliteedi osas ning ka tänane laevade omanik ja operaator (Saaremaa Laevakompanii) on valmis riigiga edaspidi koostööd tegema," märkis Parts.

Partsi sõnul ei ole ta kunagi Kaljuranna osas skeptiline olnud. "Skeptilised on olnud kõik ümberringi, et laevu ei suudeta ehitada ja kokkuhoidu võrreldes praegusega olukorraga saavutada," nentis ta. "See skeptitsism ei vasta tõele, millega on püütud näidata seda sisuliselt eelmise valitsuse plaani kui ebareaalset."

Partsi hinnangul on see, mis täna toimus teatud detailide muutusega tema enda endise plaani elluviimine.

"See on kindlasti hea uudis, kui kogu info vastab tõele," märkis Parts lõpetuseks.