Eelmisel nädalal pahandas avalikkust uudis, et vähemalt üks Saaremaa ja Hiiumaa vahele plaanitud uutest parvlaevadest ei saa õigeks ajaks valmis. Venimise üks põhjus on Poola laevaehitaja ja Tallinna Sadama tütarfirma vahel sõlmitud lepingu kehv kvaliteet. Tellijal pole seal kuigi palju hoovakesi, millega ehitajaid agaramalt tööle panna. Millised otsused ja kelle möödalaskmised sellise tulemuseni viisid?

Juba 2014. aasta sügisel, parvlaevahanke korraldamise ajal, ütlesid nii asjatundjad kui ka hankel osalejad ise, et kahe aastaga ei ole võimalik nelja uut laeva ehitada. Vjatšeslav Leedole kuuluv Väinamere Liinid ei kvalifitseerunud just seetõttu, et firma polnud suuteline nii lühikese ajaga neljandat uut alust liinile panema.