Kontserni läbimüügi langusnäitaja on viimastel kuudel kokkuvõttes pidevalt vähenenud – tütarettevõtetest pöördus teises kvartalis taas tõusule Selveri keti käive Eestis ning samuti on märgatavalt kosunud jalatsikaubanduse käive.

„Ostjad on taas üles leidnud tee poodi – see on esimese poolaasta kõige tähtsam sõnum kaupmehele,“ ütles Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp. „Kui esimesed märgid languse pidurdumisest tekitasid mõni kuu tagasi ikka veel kõhklusi edasise suhtes, siis teine kvartal on andnud kinnitust, et negatiivne trend peaks vähehaaval hakkama murduma kogu jaeturu lõikes. Müüginäitajad paranevad järk-järgult.“

Negatiivselt mõjutas Kaubamaja kontserni müügitulu lisaks piirkonniti tihenevale konkurentsile ka pealinnas kehtestatud müügimaks ning eelmise aastaga võrreldes kõrgem käibemaks. „Juunis Tallinnas kehtima hakanud müügimaks kahandas kontserni müügitulu 2,4 miljoni krooni võrra,“ tõdes Raul Puusepp. „Võrreldes 2009. aasta esimese poolaastaga on lisaks erinevad ka aruandeaasta ja baasaasta käibemaksumäärad, samal ajal ei ole kontserni kauplustes maksudest tulenevalt müügihindu tõstetud.“