Internetis levib meil, mille saatjaks on märgitud Nordea ning milles palutakse panga kliente inglise keeles oma kliendiinfot uuendada ning vabandatakse ebameeldivuste pärast. Kirjale lisatud link viib internetipanga avalehte imiteerivale saidile, kus palutakse kliendilt isiklikke andmeid, sealhulgas kümmet internetipanga koodi.

Veel tahetakse teada kliendi nime, kasutajatunnust, elukohariiki ja telefoninumbrit.

Nordea panga kommunikatsioonijuhi Reelika Raamatu sõnul on nad täna mitmelt kliendilt sellekohaseid signaale saanud. Tegemist on tõesti pettusega, kindlasti ei tohiks selliseid andmeid mingil juhul avalikustada.

„Nordea ei palu kunagi elektronposti teel avaldada oma paroole, koode või krediitkaardi numbrit, ka ei küsita kunagi korraga rohkem kui ühte koodi,” kinnitas Raamat.

Selliseid rünnakuid on ennegi ette tulnud, kuid väga sage nähtus see ei ole.

„Ründajad ei tea, kes on Nordea kliendid, nad saadavad oma kirjad suvaliselt laiali, lootes, et mõni jõuab ka Nordea klientideni,” selgitas Raamat.

Võimalike tulevaste rünnakute puhul tuleks sellise kirja saajatel kindlasti panka teavitada, et pank saaks võimalikult kiiresti teisi kliente hoiatada.