Hiinas kõige tuntuma luksuskauba brändi samm on tunnistus riigi luksuskaupade sektoris valitsevast madalaseisust, mille põhjuseks on aeglustuv majandus ning kolm aastat kestnud korruptsioonivastane kampaania.

„Minu andmetel on Hiinas järgmise aasta keskpaigaks kadunud 20% Louis Vuittoni kauplustest. See tähendab, et igas kuus kaob üks müügikoht,“ rääkis Shanghais asuva konsultatsioonifirma Emmanuele Hemmerle Ltd tegevpartner Emmanuele Hemmerl.

Praegu on Louis Vuittonil Hiinas 50 kauplust, neist paljud majandusprobleemide küüsis vaevlevates väiksemates linnades.

Louis Vuitton kinnitas, et plaanib Hiinas olemasolevasse kauplustevõrku investeerimist jätkata, lisades, et enne praegust sulgemist olid nad tänavu avanud kauplused riigi pealinnas Pekingis ja Hangzhous.

Louis Vuittoni emafirma LVMH juhid kinnistasid eelmisel kuul, et pärast aasta esimesel poolel toimunud kahekohalist müügikasvu on Hiina klientide nõudlus nüüd püsinud muutumatuna kõikjal maailmas.

Uudis peaks murelikuks tegema kõiki luksuskauba brände, sest seni on Hiina siseriikliku nõudluse languse kompenseerinud riigist pärit turistide ostud välismaal.

Lääne luksusbrändid on viimase kümne aasta jooksul teinud Hiinas suure arengu. Kuid president Xi Jinpingi 2012. aasta lõpus kehtestatud korruptsioonvastane kampaania on luksuskaupade nõudlust kõvasti kärpinud. Nimelt olid just need kaubad pikka aega ametnikele pakutav populaarne meelehea.

FT China Confidentiali uuringu andmetel soovisid Pekingi, Shanghai ja Guangzhou ehk suuremate linnade elanikest 18,8% omada just Louis Vuittoni tooteid. Väiksemates linnades on see protsent oluliselt suurem- 38,3%.