Kui Itaalia luksusautode tootja Maserati kümmekond aastat tagasi Hiina turule läks, müüdi esimesel aastal vaid 40 autot. Üheks põhjuseks kahtlemata see, et hiinlaste jaoks oli Maserati tundmatu suurus.

Eelmisel aastal oli Hiina Maserati jaoks suuruselt teine turg – müüdi 9400 autot, nende hulgas ka eriti luksuslikku mudelit Quattroporte, mille hind algab 377 000 dollarist.

Täna peavad autogigandi juhid tunnistama, et sellise müüginumbri hoidmine võib osutuda võimatuks missiooniks. Hiina luksusautode turul on pidu läbi, sest riik vaatab tõtt viimase 25 aasta kõige loiuma majanduskasvuga – „kõigest“ 7,4 protsenti. Kasuks ei tule seegi, et kommunistliku partei juht Xi Jinpingi juhtimisel ollakse eriti aktiivselt ametis korruptsiooni välja juurimisega.

„Eelmine aasta oli fantastiline,“ nentis Maserati boss Harald Wester. „Selle aasta eesmärk on säilitada enam-vähem eelmise aasta mahud,“ lisas ta.

Niisiis keskendub Maserati Hiinas sel aastal olemasolevate klientide teenindamisele ja müügivõrgu lihvimisele ning ootab 2016. aastat, mil tuleb müügile uus sportlik maastur Levante.

Maserati juhtkonna väitel on nende kliendid noored ettevõtjad, kellest pea pooled on naised. Ühtlasi kinnitavad nad, et pole nüüd juba pea kaks aastat müünud ühtegi autot valitsuse liikmetele või riigiametnikele. See on Hiinas toimuva korruptantidejahi tõttu väga hell teema.

Aga suuresti just seetõttu pole Maserati sportautode väljapanekud müügisalongides enam nii populaarsed külastuse sihtkohad kui varem, mis kahtlemata mõjub müügile halvasti.

„Kui kogu ühiskond näitab teatud inimestele peale näpuga – neil on rohkem kui teistel (raha – toim.), siis kahtlemata ei soovi need inimesed seda (raha – toim.) välja näidata,“ nentis Wester.

Hiljuti ilmusid Hiinas veebi fotod laimirohelisest Lamborghinist ja punasest Ferrarist, mis olid Pekingi tänavatel toimunud kiirendusvõistlusel hunnikusse sõidetud. Fotod kutsusid esile masside raevupurske ja alustati nõiajahti, et teada saada, kes nende luksusautode omanikud on.

Analüütikud ennustavad, et hüperkallid luksusautod peaksid Hiina autoturu langusekurvist siiski paremini välja sõitma kui näiteks riigiametnike peamiseks lemmikuks olevad suured premium klassi autod, mis on karmi kokkuhoiukampaania peamiseks sihtmärgiks.

„Hiinas on siiski küllaltki palju ultrarikkaid noori, kes tahavad endale Lamborghinit või Ferrarit," märkis IHS Automotive’i Londoni analüütik Namrita Chow.