Tänavu aasta novembriks lõppevad Laaksaare sadama ehitustööd ja tuleva aasta lõpuks peaks täielikult uuenenud kujul avatama ka Piirissaare sadam.
Kokku kulub AS Saarte Liinid poolt rekonstrueeritavate sadamate ehituseks umbes 33 miljonit krooni, millest viis miljonit eraldab Eesti riik.
Ülejäänud 28 miljonit krooni tuleb struktuurifondidest.
„Esimesena peaks tänavu aasta novembri lõpuks lõpetatama Laaksaare sadama rekonstrueerimistööd,“ ütles AS Saatre Liinid arendusdirektor Peeter Oopkaup.
Ehitustööde käigus rekonstrueeritakse olemasolev kai koos kaldarambiga.
Samuti ehitatakse juurde veel üks täiendav kai ning ujuvkaid kohalikele väikealustele.
„Lisaks tuleb sadamasse veel ka puurkaev ja väike sadamaehitis ning palju muud eesotsas sadamat ümbritseva piirdeaiaga,“ ütles Oopkaup.
Ta lisas veel, et selle aasta lõpuks peaks valmima ka Laaksaare ja Piirissaare vahelise liikluse tarbeks spetsiaalselt ehitatav laev.
„Praegu juba ehitataksegi riigi tellimusel spetsiaalset sadamate ja Peipsi järve eripärale vastavat laeva,“ lisas Oopkaup.
Laevale peaks lisaks inimestele ära mahtuma ka mõned sõidukid.
Seda kui tihti laev sõitma hakkab Ookaup veel öelda ei osanud.
Järgmise aasta jooksul läbib täieliku uuenduskuuri ka Piirissaare sadam.
Piirissaare sadamas rekonstrueeritakse samuti olemasolevad kaid, kindlustatakse sadamabassein, paigaldatakse ujuvkaid ning viiakse läbi kõik korraliku sadama tarbeks tehtavad ehitustööd.
Piirissaare sadamas peaksid ehitustööd orienteeruvalt lõpule jõudma tuleva aasta lõpuks.