"Ettevõte ei ole pilootide palgaskaalasid korrigeerinud 5 aasta jooksul. Selle ajaga on inflatsioon meie palku tuntavalt langetanud. Soovime palgaskaalade korrigeerimist inflatsiooni ning produktiivsuse kasvu võrra. Eile tööandjale esitatud kasvu-ettepanek on jaotatud kolme eelseisva aasta peale," ütles ametiühingu esimees Helen Reinhold BNS-ile.

Estonian Air pidas pilootide palganõudmist liiga suureks. "ELA nõue on tõsta kolme aasta jooksul pilootide palka, soovitud tõus on kokku üle 39 protsendi. Estonian Air ei saa sõlmida kollektiivlepingut, mille tingimused vähendavad oluliselt lennufirma efektiivsust ja tõstavad ettevõtte kulubaasi," ütles Estonian Airi  tegevjuht Jan Palmer kolmapäeval.

Mõlemad pooled süüdistavad üksteist läbirääkimiste venitamises. Lendurite sõnul jäi viimane kohtumine lennufirmaga detsembri keskpaika. "Tööandja on kõik need kuud meie ettepanekuid tagasi lükanud, põhjendades seda käimasoleva EU Komisjoni uurimisega. Uurimine ei ole aga kuidagi seotud töölepingutega. Kuna meie aastane kollektiivleping lõppes 1. veebruaril siis ei saa enam venitamisega leppida," rääkis Reinhold.

Palmer jälle rääkis, et nende detsembris tehtud pakkumistele sai lennufirma vastuse alles teisipäeval.

Lisaks palgatõusule soovivad piloodid, et kollektiivlepingu töö- ja puhkeajareeglid viidaks vastavusse Euroopa Komisjoni jaanuari lõpus vastu võetud määrusega.

Estonian Airi  ja ELA vahel mullu jaanuaris sõlmitud kollektiivleping kaotas kehtivuse tänavu 1. veebruarist. Järgmine kohtumine on kokkulepitud 11. veebruariks.

Ka möödunud aastal kulgesid ELA ja Estonian Airi läbirääkimised kollektiivlepingu sõlmimise osas raskelt ning lendurid ähvardasid tööandjat isegi streigiga.

Seni, kuni pole uut kollektiivlepingut sõlmitud, töötab ettevõte 2013. aastal sõlmitud kollektiivlepingu järgi. Möödunud aasta algul töötas Estonian Airis 73 pilooti, kelles 13 said aprillis koondamisteate.