Juulis Sportlandi poodides ostmas käinud Vivika imestas tõsiselt, kui tõdes, et hinnad Tallinna ja teiste piirkondade kauplustes ei ühti. “Ostsin Tallinnast Järve kauplusest 400 krooniga Adidase jaki, mis varem oli maksnud 700 krooni,” räägib ta. “Paar päeva hiljem nägin, et sama jakki müüdi Rapla Sportlandis 600 krooniga.”

Sama lugu oli ka Timberlandi jooksujalatsitega, mille hind oli Tallinnas ligi tuhandelt kroonilt lastud viiesaja peale, ent Haapsalu kauplus müüs neid 800 krooniga.

Sportlandi Ülemiste keskuse osakonnajuhataja Dmitri Smirnov rääkis, et hinnaerinevusi tuleb allahindluste ajal eri linnade poodides ette, kuna iga kauplus määrab ise hinnad vastavalt laojäägile. “Sellepärast tuleb ette ka juhuseid, kus üks toode maksab Tallinnas 400 krooni ja Raplas 600 krooni,” ütles Smirnov.

ABC Kinga turundusassistent Elje Lindla ütles, et kõikides kauplustes toimuvad allahindlused ühel ajal, vastavalt kampaaniaplaanile. Allahindlusprotsendi erinevusi võib esineda, kuna kauplused, mis asuvad Tallinnast väljaspool, ei suhtle pidevalt pealinna kauplustega. “Meie omavahel kaupa ei siirda, millest võibki tulla allahindluste mõningane erinevus, kuna hindame alla ka kauba, mida on alles mõned numbrid,” ütles Lindla. Tema sõnul koostab allahindlusi neil üks inimene, kes suhtleb pidevalt kaupluste juhatajatega, ja selle tulemusena sünnibki lõplik allahindlus.

AS-i Prisma Peremarket ostujuht Allan Abram ütles, et kõigis kauplustes algab hooajakaupade allahindlus samal ajal ning selle eesmärk on müüa ära kõik hooajaks tellitud kaubad.

Allahindlus sõltub ilmast

“Kõiki kaupu ei pruugi me alla hinnata samal päeval, kuna päikesepaistelisel suvel pole ju mõtet šortse alla hinnata.

Samas, kui suvi on vihmane ja külm, hinnatakse suvetooted varem alla,” rääkis Abram.

“Esialgne allahindlus jääb vahemikku 30–50%, selle jätkudes võib iga kauplus ise hindu madalamaks muuta, vastavalt kaubajäägile müügisaalis.”

Seppälä Eesti piirkonna juht Pille Põldsam ütles, et allahindlused toimuvad kõikides poodides üle Eesti samal ajal ja hinnad on samuti kõikjal ühesugused. “Viimastel aastatel on siiski märgata inimeste ostueelistuste muutumist. Enam ei tormata ostma allahindlusega kaupa, kui kõrval on uue hooaja kaup,” lisas Põldsam.