Kui sotsiaalvõrgustik läks kaks aastat tagasi börsile 38 dollarilise aktsiahinnaga, siis neljapäeva pärastlõunaks oli aktsia hind tõusnud 76 dollarile.

Ühtlasi on see ligi neli korda kõrgem kui Facebooki kõige madalamal aktsiahinna perioodil kui aktsia maksis vaid 17 dollarit ja 73 senti.

Facebooki aktsia hind on tippu rallinud hoolimata erinevate ekspertide ja analüütikute ennustustest, mis kõik nägid sotsiaalvõrgustiku aktsiahinda IPO hinnast vaid allapoole minemas.

Facebooki asutaja Mark Zuckerberg suutis aga järjekordselt avalikkust üllatada väga heade majandustulemustega, mis panigi aktsiahinna tippu rallima. Teise kvartali käive kasvas Facebookil 2,91 miljardi dollarini, kasumit teeniti 791 miljonit dollarit. Kuidas suutis aga Zuckerberg nii häid tulemusi saavutada?

Ajakiri Time kirjutab, et Facebooki aktsionäre rõõmustanud käibe- ja kasuminumbrite taga oli puhtalt reklaamimüük sotsiaalvõrgustiku mobiiliversioonis. Kui ettevõte börsile läks, tuli Facebooki käive peaaegu ainult tavareklaamist. Kuid kui juba rohkem kui pool miljardit inimest kasutab FB-d mobiilis, pidi ettevõte  tõestama, et suudab oma ärimudelit uue trendiga kohaldada. Zuckerberg võttiski südikalt "mobiilistrateegia" sihikule ja sundis kogu ülejäänud juhtkonna sama tegema.

Nagu majandustulemustest näha, on pingutused vilja kandnud. Facebook saab juba üle kahe kolmandiku reklaamikäibest mobiiliversioonist ja "äppina" kasutab sotsiaalvõrgustikku üle miljardi aktiivse kasutaja. Lisaks on reklaamihinnad 123% tõusnud, osaliselt ka sellepärast, et mobiilireklaamid on nähtavad kohe kasutaja uudisvoos, mitte enam parempoolses tulbas nagu arvutikasutajatel.