Katseprojekti läbiviimise maksumus on 2,7 miljonit eurot.

„Elektrienergia tootmisel tekkiva põlevkivituha taaskasutamine tsemendi ja betooni koostisosana võimaldab eelkõige säästa killustiku-, liiva- ja savivarusid, samuti vähendada kasvuhoonegaasi CO2 teket, kuna 1 tonni tsemendi valmistamisel paiskub õhku ligi 700-800 tonni CO2,“ ütles Eesti Energia Narva Elektrijaamade tuhamüügi teenistuse juhataja Aleksander Pototski.

Koostöös Maanteeametiga rajab Nordecon katselõigud olemasolevatele nõrkade aluspinnastega (turvas, savi jne) kõrvalteedele Lääne- ja Ida-Viru maakonnas. Katselõikudel kasutatakse kolme erinevat tehnoloogiat: killustiku- või kruusakihi stabiliseerimist, aluse ehitamist aherainekillustiku ja põlevkivituha segust ning nõrkade pinnaste süvastabiliseerimise/mass-stabiliseerimise tehnoloogiat, mis vähendab tulevikus suurte mäemassiivide vedu karjäärist muldesse. Näiteks turbapinnaste esinemise korral teealuses muldes.

Erinevate tehnoloogiate puhul katsetatakse erinevaid sideaine doseerimise koguseid. Eesti Energia Narva Elektrijaamad valmistab selle tarbeks ette erinevad tuhasegud, mille omadusi ning sobivust vastava tehnoloogia või piirkonna jaoks uuritakse Rambolli laborites.

Pärast uuringuid ning sobivate tuhasegude valikut ehitab Nordecon katselõigud, millele järgneb kaks aastat kestev katselõikude monitooring. Kui tehnoloogia osutub sobivaks, töötatavad osapooled koostöös välja juhend- ja normdokumentatsiooni tehnoloogia kasutamiseks Eesti teedeehituses. Konsultatsiooniettevõte Ramboll teostab antud projektis laboratoorsed uuringud ja katsetused, projekteerimise ning keskkonnamõjude analüüse.