KONKURSS: firmad hindavad politsei sõidukivalikut ausaks ja professionaalseks

Riigijuhte hakatakse turvama võimsate Volkswagenitega

Opeli, Volkswageni ja Fordi sõidukeid müüvad autofirmad võitsid politseiameti suurostu konkursi, milles enamik autofirmasid esitas ülisoodsaid hinnapakkumisi. Politseiameti majandusosakonna direktori Erki Nelise sõnul laekus umbes 125 uue sõiduki ostuks autofirmadelt 13 pakkumist, võrdväärseid ning üsna soodsaid.

Firmad pakkusid autosid tehasehindadega

Konkursil osalenud autofirmad pakkusid politseile autosid Lexusest kuni Daewooni kauplusehinnast ligi veerandi võrra odavamalt. Mitmed autofirmad, kaasa arvatud konkursi võitjad Opeli esindaja Tartus AS Carring, Tallinna Opeli esindused AS Ascar ja AS Baltmotors, Volkswageni esindaja Saksa Auto ning Fordi esindaja Fordi Keskus pakkusid tehingut tehase kaudu. Lisaks firmade tehtud soodustustele ei pea politsei maksma autoostu pealt käibemaksu.

Nelise sõnul hindas konkursi komisjon valiku tegemisel peamiselt auto hinda, ekspluatatsiooniomadusi, garantiitingimusi ning hoolduse hinda ja kättesaadavust riigi ulatuses.

Konkursi võitnud uute Opel Astratega hakkab peamiselt sõitma politsei korrapidamisteenistus. “Need 1,4-liitrise mootoriga Opelid ei ole mõeldud tagaajamiseks, vaid politsei argipäevatööks,” väitis Nelis.

Kaks võimsa mootoriga neljarattaveoga Volkswagen Passatit ostetakse presidendi ja peaministri julgestusautodeks. “Toyota müüjad pakkusid peaministri saateautoks luksuslikku automaatkäigukastiga Lexust, kuid julgestusauto peab olema ennekõike nobe ja võimas ning soovitavalt neljarattaveoga,” nentis Nelis.

Miilitsa aegadest siiani käigus olevad vanad UAZ-id vahetatakse välja uute pakiauto baasil ehitatud Ford Transiti kombide vastu. Politseiameti külaliste sõidutamiseks ostetakse üks Ford Transiti väikebuss.

Autofirmade juhtide hinnangul oli tegemist ausa konkursiga. “Tegemist oli politsei esimese konkursiga, mis viidi läbi ausalt ja professionaalselt,” väitis Fordi Keskuse direktor Peeter Sergo. Sama meelt oli ka konkursi kaotanud Mazda esindaja Esma Auto müügijuht Rein Mõik. “Võitjad said tehaselt politsei jaoks meist soodsamad hinnad ning seetõttu on loogiline, et nemad võitsid,” tõdes Mõik.

Politsei ei põhjendavalikut

Politseile kõige odavamaid autosid pakkunud Daewoo esindaja AS Pleione direktori Kalev Lepa sõnul jääb talle arusaamatuks, miks Opelit eelistati Daewoole. “Opeli müüjate hinnapakkumine oli Daewoost ligi 3,5 miljonit krooni kallim,” väitis ta. Lepa sõnul peaks politseiamet oma valikut põhjendama. Politseiameti konkursi komisjon keeldus oma otsust põhjendamast, sest see oleks vastuolus riigihankeseadusega.

Ligi 18 miljoni kroonist autoostu rahastab politseiamet oma eelarvest AS Eesti Liisingukeskuse kaudu. Politseiamet on suuremaid liisingufirmasid ühendava Eesti Liisingukeskusega juba eellepingu sõlminud ning esimesed ostu-müügilepingud sõlmitakse tõenäoliselt oktoobris.

Praegu koosneb politsei autopark ligi tuhandest sõiduautost. Politseiameti majandusosakonna direktori sõnul vajaks neist umbes 360 sõidukit kiiret väljavahetamist. Direktori sõnul peaks politseiamet ostma iga aasta umbes 175 uut autot ning kulutama selleks ligi 28 miljonit krooni.