Põlva Piima turundusjuht Sven Puusepp ütles, et funktsionaalsete jogurtite näol on tegemist uudse tootesarjaga, mida varem Eestis ei ole müüdud. ?Kogu maailmas on levimas suundumus, et toiduainetööstus toob turule nö tervislikke ilutooteid. Mõned sellised on valminud lausa koostöös kosmeetikafirmadega,? märkis Puusepp. ?Meie oleme ise välja töötanud funktsionaalsete jogurtite sarja, mis viitab samalaadse tootearenduse jõudmisele Eestisse.?

Puusepa sõnul on maailmas juba palju näiteid nö joodava ?ilumahla? või tervistava ?kosmeetilise vee? edukast turuletulekust, kus toode mõeldud mõnele kitsamale sihtgrupile, näiteks naistele. ?Need tooted lähtuvad tarbija soovist olla terve ja igavesti noor, kasutades eesmärgi saavutamiseks nii pealemääritavaid kui söödavaid tervislikke ilutooteid,? märkis Puusepp.

Põlva Piima uue tootesarja kontseptsioon on Puusepa sõnul siiski teine. ?Me ei paku mitte ?söödavaid näokreeme?, vaid ikka traditsioonilisi piimatooteid laiale tarbijaskonnale,? lausus ta ja lisas, et uue jogurtisarja muudavad funktsionaalseks just toodete koostis ja omadused.

Funktsionaalse jogurti koostises on: A-vitamiini 0,15 mg (15% inimese soovituslikust päevasest vajadusest), E-vitamiini 1,5 mg (15% soovituslikust vajadusest), foolhapet 0,12 mg (60% soovituslikust vajadusest) ja kaltsiumi 94,9 mg (15% soovituslikust vajadusest). 100 g toodet sisaldab keskmiselt 378 kJ/90 kcal, 14,7 g süsivesikuid, 3,2 g valku ja 2 g rasva.

Funktsionaalseks muudavad uue Mumuu jogurti just kasulikud biobakterid, antioksüdandid (A-vitamiin, E-vitamiin ja foolhape) ja täiendav kaltsium. Jogurti tervislikkusele viitavad ka uute jogurtite maitsed: roheline tee, aloe vera ja kibuvits.

Tootesarja villimisel on kasutatud Eestis esmakordselt uut pakenditüüpi ? innovaatilist kartongümbrisega topsi. Tegemist on pakenditootja Greiner Packaging valmistatud keskkonnasäästliku topsiga. Kaheosalise plastikust ja kartongist topsi plastist osa on viidud absoluutse miinimumini, kartong on aga lihtsalt eraldatav ning utiliseeritav. Kartongist kest muudab toote ka täielikult valguskindlaks.

Toode pakendatakse 400 grammisesse pakendisse ja selle orienteeruv müügihind poes on 9,90 krooni. Funktionaalsed jogurtid jõuavad kauplustesse üle Eesti novembri esimesel nädalal.

Põlva Piim tõi piimatoodete sarja Mumuu turule 2000. aasta novembris. Tootesari koondab enda alla kõik ettevõtte linnapiimatooted, kokku 60 erinevat tootenimetust. 170 töötajaga Põlva Piima suuromanik on Hollandi firma G. Van Den Bergh Nijmegen b.v., millele kuulub 95% ettevõtte aktsiatest. Maailma ühte juhtivasse toiduainetetööstuse hulgikaubanduse kontserni The Oak Trading Group kuuluv G. Van Den Bergh Nijmegen b.v. ostis Põlva Piima 2000. aasta kevadel.