AS Nordic Foodsi juhatuse esimehe Kuldar Leisi sõnul on elutempo järjest kiirem ning inimesed väärtustavad üha enam oma õhtust aega. Sellest tekkiski idee ehitada tehas, mis hakkab tervislikke valmistoite pakkuma.

“Sügisel, kui läheb vara pimedaks, on pool tundi valget lisaaega suur asi. Selle aja saab pühendada näiteks hobile. Samas on meie toitumine just ajapuuduse tõtt üsna juhuslik ja kipub jääma liiga hilistele õhtutundidele,” rääkis Leis.

Ahvatlevad nimed

Nordic Foods hakkab pakkuma lisaks harjumuspärastele (valmis)toitudele, nagu hakklihakaste ja lihapallid, ka idamaiseid toite. Kuigi retseptid on saladus, kõlavad Hiina aedvilja-woki ja Indoneesia pajaroogade nimed ahvatlevalt.

Uus tehas plaanib turule tulla 40 toiduga. Umbes 10 neist on supid, mõned kastmed ja ülejäänud on praed.

Purgisupi umbkaudne hind poes jääb 15–25 krooni vahele ja valmisprae hind 15–30 krooni vahele.

Suppe pakutaks pooleliitristes klaaspurkides, praade 300–350-grammistes plastkarpides. Supipurgist jätkub kolmele-neljale inimesele ja praest saab suur mees kõhu täis.

Toitude retseptide koostamisel tehakse Leisi sõnul koostööd Eesti tippkoka Indrek Kivisaluga, kes töötab presidendi kantseleis peakokana. Retseptide katsetamine, degusteerimine ja tootmiseks valimine algab juulis.

“Kõik tooraine, mis tuleb mulla seest, ostame Eestist. Sellega anname Lõuna-Eesti talunikele müügikanali,” ütles Leis.

Tehas hakkab tööle Põlva Piim AS-i vabanenud 2500 m2 suuruses hoonekompleksis. Täna otsitakse uuele tehasele juba keskastme spetsialiste, augustis alustatakse ka lihttööliste palkamist. Esimesel aastal annab tehas tööd 50 inimesele, kellest 30 on otseselt seotud tootmisega.

Tehase ehitamine algab kahe nädala pärast. Paralleelselt ehitamisega käib uute toodete ja kujunduse väljatöötamine.

Nordic Food plaanib müüa järgmisel aastal kaks miljonit kilogrammi valmistoitu. Sellega tahetakse saavutada umbes 60 miljoni krooni suurune käive. Esimene tegevusaasta on planeeritud uue toidusektori loomiseks ja tarbimisharjumuse tekitamiseks.

Konkurent kiidab

Konkurendi, AS Salvesti turundusdirektori Ain Nõlvaku sõnul on iga turgu arendav konkurent teretulnud ja lõpptulemusena võidab sellest eelkõige tarbija.

“Usun, et kvaliteetsete analoogtoodetega konkurent mõjub positiivselt. Valmistoitude turg kasvab veelgi, kuna inimesed soovivad üha vähem kulutada oma aega toidu valmistamisele,” ütles Nõlvak ja lisas, et Salvest on suppe tootnud varsti 60 aastat ning tarbijad on harjunud.

Salvesti toodete järele on Nõlvaku sõnul nõudlust ja ka tänavu esimesel poolaastal kasvas müük mullusega võrreldes 20 protsenti. Salvest pakub Eesti turul umbes 20 suppi ja eelmisel aastal oli ettevõte käive ligikaudu 89 miljonit krooni.

A-Selver AS-i ostudirektori Iivi Saare sõnul on valmistoiduturul veel ruumi uutele tegijatele, kui vaadata praeguste Eesti tootjate valmistoiduvalikut purgisuppide, pajaroogade jm vallas.

“Üha kiirenev elutempo sunnib paljusid perenaisi leidma lihtsaid ja mugavaid lahendusi toidu valmistamiseks. Eestlaste elatustase kasvab ja sellega suureneb nõudlus valmistoidu järele ka väljaspool Tallinna,” lisas Saar.