"Uurisin ettevõtetelt, kes tegutsevad ülebaltilisel turul ja peame tunnistama, et oleme teemaga vähe kursis ning meie ettevõtete tütarettevõtete poole otseselt pole ka pöördutud. Info põhineb meedias avaldatule," ütles Potisepp kommenteerides Leedu ärilehes Verslo Žinioses avaldatud uudist, milles märgiti, et Balti toidufirmad võivad luua ühise brändi, parandamaks nende võimalusi eksporditurgudele minekul.

"Selliste projektide puhul on aga üks oht ja põhilise probleemina näeme kvaliteedi ühtlasena hoidmist kõigi märgi alla kuulunud tootjate poolt. Kui keegi kvaliteedi osas praaki teeb, saab kahjustatud kogu kaubamärk ja kannatavad kõik tootjad," lisas Potisepp.

Toiduliidu juhi sõnul näib brändi eesmärgiks olevat Venemaa vallutamine, milleks tuleb edu soovida. "Piimatoodetel on seal arenguruumi tublisti, liha osas on konkurents tugev, aga kindlasti on võimalusi ka selles sektoris läbi lüüa," ütles ta.

Vajadusest luua tugev või tugevad ekspordikaubamärgid Eestist, on tema sõnul jutuks olnud küll. "Sest meil on ju kahjuks ainult üks Vana Tallinn, ühed Tallinna kilud, nüüd ka Südamejuust."

"Probleem on ekspordi puhul sageli selles, et väikesed Eesti tootjad ei suudagi tõeliselt suurtele kettidele tooteid tarnida – tootmisvõimsusest jääb puudu, sest rahuldada tuleb ka koduturg."