Selle aasta kuue kuu auditeerimata konsolideeritud käive ulatus 46 miljoni euroni, kasvades aastaga seitse protsenti ehk 2,8 miljoni euro võrra, teatas ettevõte börsiteates.

Poole aasta kokkuvõttes kasvas käive kõigis Premia Foodsi ärisegmentides ja sihtturgudel. Suurima panuse kasvu andis jäätisesegment, mille käive kasvas võrrelduna eelmise aasta sama perioodiga 1,3 miljoni euro ehk üheksa protsendi võrra. Jäätisesegmendi käibe osakaal Premia Foodsi kuue kuu kogukäibest oli 34 protsenti.

Jäätisesegmendi käive kasvas Baltikumis tänavu teises kvartalis võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 1,2 miljoni euro ehk 16,6 protsendi võrra ja segmendis tervikuna 13,3 protsenti ehk 1,4 miljoni euro võrra. Suurim rahaline kasv tuli kuue kuu kokkuvõttes võrrelduna mulluse sama perioodiga Eestist, kus käive oli 0,6 miljoni euro ehk 14 protsendi võrra suurem.

Järgnes Läti 0,4 miljoni eurose ehk 20-protsendilise kasvuga. Jäätisesegmendi käivet kasvatasid kõigil turgudel hästi õnnestunud uudistooted, tugevad turundus- ja müügikampaaniad ning oma osa andsid ka mai lõpus ja juunikuus sihtturgudel valitsenud soojad ilmaolud.

Külmutatud toodete segmendi käive kasvas tänavu teises kvartalis aasta baasil 6,1 protsenti ehk 0,4 miljoni euro võrra. Kuue kuu kokkuvõttes oli selle segmendi kasv aasta baasil kaheksa protsenti ehk 0,9 miljonit eurot.

Külmkauba käive kasvas kuue kuu kokkuvõttes kõige rohkem ehk 0,5 miljoni euro võrra Leedus, järgnes Läti 0,4 miljoni eurose kasvuga. Külmutatud toodete poolaastakäibe osakaal Premia Foodsi 2013. aasta kuue kuu kogukäibest oli 26 protsenti.

Kala ja kalatoodete segmendi käive kahanes teises kvartalis 3,2 protsenti ehk 0,3 miljoni euro võrra. Kvartaalse käibe kahanemise peamiseks põhjuseks oli kõrgenenud kalahinnast tingitud vähenenud müügikampaaniad.

Kuue kuu kokkuvõttes aga kasvas kalasegmendi käive aasta võrdluses kaks protsenti ehk 0,3 miljoni euro võrra. Kala- ja kalatoodete segmendi käibe osakaal Premia Foodsi 2013. aasta kuue kuu käibest oli 37 protsenti.

Tänavu kuue kuu kokkuvõttes on kasvanud käive kõigil Premia sihtturgudel. Suurima käibehüppe on teinud Läti ühe miljoni eurose käibekasvuga võrrelduna 2012. aasta kuue kuu tulemusega. Lätile järgnevad Eesti 0,8 miljoni eurose kasvu ning Leedu 0,7 miljoni eurose kasvuga.

Ka Venemaa turul on teine kvartal kaasa toonud käibekasvu, mis kuue kuu kokkuvõttes andis selle turu kasvuks võrrelduna mulluse sama perioodiga 2,3 protsenti ehk 0,1 miljonit eurot. Baltikumi osakaal 2013. aasta kuue kuu käibest oli 57 protsenti kasvades aastaga kahe protsendipunkti võrra.