Esimesena Hiina auto Baltikumi turule müügile toonud Premium Motors usub Hiina autode menusse Eestis. Seda vaatamata asjaolule, et esimene mudel, maastur Jiangling Landwind on turvalisuse osas kõvasti kriitikat saanud.

Räägitakse Saksamaal korraldatud katsetest, mis andsid tulemuseks, et otsekokkupõrkes tavalise nn linnakiirusega ei ole Landwindi juhil tõenäoliselt ellujäämise võimalust. Autol on olemas küll turvapadi, ent testide kohaselt liigub rool kokkupõrkel juhile tugevalt sisse.

Premium Motorsi nõukogu esimees Jürgen Vesteri kinnitusel pole katses kokku kortsunud auto see Landwind, mis Eesti turule tuleb, kuna autot on täiustatud. Pealegi pole tema sõnul Saksamaa testi tulemused ametlikud. „Tsiteerides Edgar Savisaart: ka negatiivne tähelepanu on tähelepanu,” ütles Vester, kinnitades, et auto vastab kõikidele Euroopas kehtivatele nõuetele. „Ma vahepeal mõtlesin, et teen sõud ja sõidan ise autoga 70-ga vastu seina,” lisas ta.

Ükski Landwind pole Eestis veel omanikku leidnud, kuna autot alles üritatakse arvele saada. Samas on Vesteri sõnul autole Eestis saadud viie päevaga 26 tellimust. „Hiina autod on tulevikumuusika,” ütles Vester ja tõi paralleeli Rumeenias toodetud Dacia müügieduga. Mõlemat marki iseloomustab soodne hind. Aasta pärast on lisaks maasturile müügis mahtuniversaal ja väikeauto.