Kaksikfoto Mart Merist, ajakirja Keel ja Kirjandus peatoimetajast ning president Lennart Meri pojast, reklaamib Hansapanga uut teenust suuremates ajalehtedes ja pangakontorites.

"Minu jaoks oli see muidugi pisuke seiklus," iseloomustas Mart Meri (38) modellitööd Eesti Päevalehele. "Elus tuleb erinevaid asju omal nahal katsetada," lisas keeleteadlane pärast mõningast järelemõtlemist.

Hansapanga uue teenuse Duokonto reklaami autor on firma Brand Sellers DDB.

"Meil oli vaja eduka väljanägemisega, kuid mitte pankuri tüüpi inimest," kirjeldas Brand Sellers DDB art-director Dan Mikkin modelli valimist. "Oli vaja inimest, kellel läheb hästi, aga kes pole ärimees ega pintsaklipslane."

Reklaamikontseptsiooni kohaselt vajas Brand Sellers DDB 35-40 aasta vanust, sportlikku, pikka kasvu, enese eest hoolitsevat intelligentset meesterahvast. "Eesti modelliagentuurides on selle vanuserühma meesmodellide osas väga väike valik," kurtis Brand Sellersi projektijuht Annela Pildre.

Sobivad modellikandidaadid pakkusid Brand Sellersile välja DeStudio fotograafid ning nende seas oli teisigi üldsusele tuntud avaliku elu tegelasi.

Mart Meri sobis modellikandidaatide seast reklaamifirma kontseptsiooniga visuaalselt kõige paremini. "Mart sobis meile ka oma sümpaatse näoilme poolest," põhjendas Dan Mikkin valikut.

Mart Meri vaatab Hansapanga Duokonto reklaamil iseendaga tõtt heledas ja tumedas ülikonnas, rõhutades pangakonto omaniku vastandlikke jooni - säästlikkust ja kulutamisrõõmu.

"See on jah selline kauboifilmi loogika," selgitas Dan Mikkin riietuse valikut.

Mart Meri jaoks oli harjumatu modellitöö üksjagu keeruline. Riiete valimine oli tüütu ning Mart Meri püüdis sellest niipalju kui võimalik kõrvale hoida.

Duokontot Hansapangas Mart Meri veel avanud ei ole. "Kes teab," hakkas ta naerma vastuseks küsimusele, kas kavatseb uut teenust kasutada.

Projektijuht Annela Pildre iseloomustas Hansapanka prestiizhika kliendina ning Duokontot laiale tarbijaskonnale mõeldud teenusena.

"Eks ta pabistas natuke, aga sai aru, et tegu on neutraalse tootega ja see ei tohiks talle probleeme valmistada," kirjeldas Dan Mikkin algaja modelli kõhklusi.

Modellihonorari reklaamifirma ei avalikusta. "See vast selgub veel," vastas ka Mart Meri napisõnaliselt küsimusele, kas modellitöö tasus ära.

Meri sõnul on tuttavad juba küsinud, kas reklaamil olev mees on ikka tema. "Tegelikult ei olegi sellel pildil ju mina, see on puhtvisuaalne mäng," selgitas Mart Meri oma nägemust reklaamfotost. "Ennast ma isikuna selle pildiga küll ei seosta," kinnitas ta.

Mullu poseeris Hoiupanka reklaamival plakatil koolitusfirma Fontes pidzhaamas direktor Tõnis Arro, Mart Meri tuttav. Fontese direktori palus firmas Kontuur valminud reklaami tarvis poseerima fotograaf Toomas Volkmann, kel oli raskusi sobivas vanuses isatüübi leidmisega.

Tagantjärgi iseloomustas Tõnis Arro palvega nõustumist küllalt järelemõtlematuks. "Ega sest midagi halba ei olnud, aga praegu ma seda enam ei teeks," sõnas Arro, kelle tuttavad suhtusid ettevõtja modellitöösse "suhteliselt mõistmatult".

HANNES RUMM