Prisma kaubandusdirektor Sari Hujaneni sõnul on tiheda hinnakonkurentsi tulemusena langenud mitmete toodete hinnad tarbijatele kaupluse sisseostuhinnast madalamaks. Üldine toidukaupade hinnatase nii Prisma kauplustes kui Eesti jaeturul on viimase aasta jooksul langenud märkimisväärselt, teatas AS Prisma Peremarket.

„Tänane hinnakonkurents erinevate jaekettide vahel on viinud mitmete toodete hinnataseme poeletil selle sisseostuhinnast madalamaks,“ ütles Hujanen.

Näiteks viimase nädala jooksul on Prisma langetanud enam kui 600 toidu- ja esmatarbekauba hindu, et olla odavam kui konkureerivad jaeketid. Nii mõnegi hinnalanguse läbi teinud toote hind tarbijatele on kaupluse sisseostuhinnast madalam.

„Peame oma lubadusest soodsa hinnataseme osas kinni, isegi kui see tähendab meile alla omahinna müümist,“ ütles Hujanen.

Hinnalanguse läbi teinud toodete näol on tegu kõige müüdavamate artiklitega. „Müügitoppidest lähtuvalt oleme paika pannud keskmise ostukorvi ning sellesse ostukorvi kuuluvate toodete hinda võrdleme turu keskmisega mitu korda nädalas.“ Ostukorvi toodet hulka kuuluvad näiteks kilepiim, hapukoor, banaan, hakkliha, kanaliha, kohukesed, Kirde sai ja Luxus kohv. Kokku on pideva jälgimise all mitusada toodet.

Statistikaameti andmetel on viimase aasta jooksul langenud toidu- ja mittealkohoolsete jookide hinnad 5,7%. „Kõige ilmekamalt peegeldab viimase aja hinnalangust kilepiim. Kui veel eelmisel aastal maksis kilepiima liiter üle 9 krooni, siis tänaseks on see müügil hinnaga 4.90,“ lisas Hujanen.
Prisma alustas Eesti turul tegevust 2000. aastal. Tänaseks tegutseb Tallinnas viis Prismat. Peremarketi toidukaupade sortimendis on 10 000-14 000 artiklit, kogu tootevalikus 60 000 artiklit. Iga Prisma kauplus omab tervest Eesti jaekaubandusturust hinnanguliselt 1,5%, kokku on Prisma turuosaks 8% Eesti jaeturust.
SOK kontserni 2008. aasta käive oli 140 miljardit krooni.

Prisma on Põhjamaade juurtega SOK-le kuuluv kaubanduskett, mis tegutseb nii Soome, Eesti, Venemaa, Läti kui Leedu turgudel. Eestis tegutseb Prisma Peremarket alates 2000. aastast. Prisma Peremarket annab Eestis tööd üle 800 inimesele.

Eestis tegutsevad SOK tütarettevõtetena AS Prisma Peremarket ja AS Sokotel, mis tegutseb Sokos Hotel Viru kaubamärgi all. Lisaks Soomele ja Eestile tegutseb kontsern ka Lätis, Leedus ja Venemaal.