Kuigi esimesi maksumärgistatud müügipakendeid võis kauplustes näha juba alates 1. juulist, oli kaupmeestel võimalik maksumärgistamata alkoholi laovarud realiseerida kolmekuise üleminekuperioodi vältel, mil müüa võis nii maksumärgistatud kui maksumärgistamata alkoholi, teatab maksu- ja tolliamet.

Alates pühapäevast aga maksumärgistamata kanget alkoholi müüa ei tohi.

Müügipakendile kleebitud maksumärk on kinnituseks, et tegemist on legaalse alkoholiga, mille puhul on tagatud toote kvaliteet ja millelt on makstud aktsiis.

Maksumärk on 20 mm läbimõõduga erilistele turvanõuetele vastav hologramm-kleebis, mille keskel on kujutatud Eesti kaarti ja selle all riigi vappi. Selleks et minimeerida maksumärkide võltsimise ja väärkasutusega seotud riske, on maksumärgile trükitud ka palju erinevaid turvaelemente ning unikaalne kahest tähest ja kuuest numbrist koosnev kood.

Koodi alusel saab tarbija esitada maksu- ja tolliametile läbi ameti kodulehekülje esitada elektroonse päringu, saamaks teada, kas tegemist on õige maksumärgiga ning millise mahu ja kangusega alkoholi kohta see kehtib.

Maksumärgistama peab alkoholi, mille etanoolisisaldus on üle 22 mahuprotsendi ja mis on villitud vähemalt 0,2-liitrisesse müügipakendisse või millelt makstav aktsiisisumma on üle 10 krooni müügipakendis oleva koguse kohta.

Ettevõtjatel, kes soovisid juba tarbimises olevat kanget alkoholi müüa peale 30. septembrit, oli võimalus see maksumärgistada kas aktsiisilaos või registreeritud kaupleja tegevuskohas. Kui alkohol on siiski jäänud maksumärgistamata, siis tuleb need tooted hiljemalt 1. oktoobriks müügilt kõrvaldada. Palume tähele panna, et müük on igasugune müügiga kaasnev tegevus, mitte ainult kauba otsene võõrandamine, vaid ka toote hoidmine müügikohas (kas jae- või hulgimüügi kohas), selle ettevalmistamine, valduses hoidmine, ladustamine.