Mullu oktoobrist N-Terminaali tütarfirmana alustanud NT Punkerdamise AS põhitegevuseks on laevade varustamine vedelkütuse, õli ja määrdeainetega nii Eesti kui muu maailma sadamates ja meredel. Ettevõtte peadirektori Hardi Nigulase hinnangul leiab kohalikus majanduselus vähetuntud punkerdamisteenus täna järjest laiemat turgu, aidates ühtlasi kaasa transiidi arengule.
Nigulase sõnul on merendus kogu maailmas väga konservatiivne valdkond, kus tarbijad eelistavad kindlate firmade kindlaid teenuseid. "Ka Eesti kui mereriigi staatus eeldab teatud teenuseid ja võimalusi, millega on harjutud mujal maailmas. Seeläbi on võimalik teadvustada, et Eesti sadamad on turvalised kaubasadamad."
Rahvusvahelisel tasemel punkerdamisteenuste osutamisega saab Nigulase hinnangul loota ka Eestit läbiva transiidi suurenemisele ja kindlustumisele.
"Punkerdamisvõimalustest sõltub otseselt, kui palju laevu sadamasse tuleb. Meie olulisemaid ülesandeid on teadvustada laevafirmadele, et Tallinnast ja Eestist on võimalik saada kõik vajalikud teenused vastuvõetava kvaliteediga. Eesti kui turvalise transiitriigi maine läbi suurenevad ka meie majandusnäitajad ja võimalused."
Tellimuste täitmiseks on tänaseks renditud punkerduslaevad äksi, Kihnu ja Are, mille mahtuvused on vastavalt 3200, 1350 ja 1000 tonni. Nigulase sõnul on laevadesse sel aastal investeeritud 1,5 miljonit krooni ehk suurem osa teenitud kasumist. "Vähemalt kahte neist võib pidada juba selliseks laevaks, mida pole häbi saata ühegi teise välismaa laeva juurde tööd tegema."
Tellimuste täitmiseks mujal maailmas kasutatakse koostööpartnereid, kellest tuntumad on Seabunker, O.W. Bunker & Trading, Cockett Marine Oil ja Tramp Oil & Marine. Eestis on peamiseks partneriks (ja ühtlasi konkurendiks) AS Marine Bunker, kellega mahtude poolest jagatakse kohalikku turgu enam-vähem võrdselt.
Täna tegeldakse laevade teenindamisega nii sadamakai ääres kui reidil. Avamerel punkerdamiseni pole Nigulase sõnul veel jõutud. Pakutavatest kütustest tuleb suurem osa Venemaalt, mis Põhjamerel on täna tavaline nähtus. Samas on õlid ja määrdeained valdavalt Lääne päritolu. Alustatud on ka kütuste hulgimüüki Eestis, mis võimaldab oluliselt paremini reguleerida kaubavarusid. Ettevõtte tänavune eeldatav realisatsioon peaks ületama 110 miljonit krooni.