Eesti transiidiäri isade Aadu Luukase ja Endel Siffi juures meheks kasvanud Sulev Loo töötab Tornimäe kaksiktornis nagu tüürimees suure laeva kaptenisillal. Gunvori-nimelise laeva omanik ja kapten on Venemaa peaministri Vladimir Putini sõbraks peetav Gennadi Timtšenko. Loo juhitav logistikaettevõte Tarcona korraldab ligi 44 miljardi euro suuruse aastakäibega kaubavoogu, mis võrdub seitsmekordse Eesti riigieelarve mahuga, kirjutab Eesti Päevaleht.

„Igal trading-firmal on oma operatsioonide osakond: Vitolil on ta Hollandis, Totalil on Pariisis, Gunvori oma on Eestis,” selgitab Loo. „Trader’id sõlmivad tehingu ja meie ülesanne on see füüsiliselt ära teha. Kasutame oma äris Eesti soodsat geograafilist asukohta, sellise äriskeemi peale peaksid ka teised Eesti ettevõtjad üha rohkem mõtlema.”

Loo meeskonna ülesannete hulka kuulub New Yorgi või Londoni juhtivate advokaadibüroodega ka selliste olukordade lahendamine, kui mõni saadetis pole õigeks ajaks kohale jõudnud või kaup ei vasta kokkulepitud kvaliteedinõuetele.

Tarcona kuulub Tallinna heldemate palgamaksjate hulka - Äripäev nimetas tema töötajate keskmiseks palgaks 2009. aastal ligi 4000 euro suurust summat. Ettevõtte väitel jäi kuupalk 2500 euro suurusjärku. Tarcona valgekraed teenivad Loo kinnitusel nüüd 2800-3000-eurost palka. „Meil on Euroopa mõttes ikka madalamad palgad, mistõttu osutame teenust odavamalt,” ütleb Loo.

Tarconal on üks omanik ja üks klient — Gunvor. Kõik tehingud-äriskeemid on salastatud. Šveitsis Genfi järve vaatega panganduskvartalis asuv ettevõte kuulub kolmele ärimehele: Soome kodakondsusega Gennadi Timtšenkole, rootslasele Torbjörn Törnqvistile ja varem avalikkuse eest varju jäänud kolmandale isikule.

Juhtivad Euroopa ajalehed Financial Times, Economist ja Guardian on pidanud üksteise järel ümber lükkama oma varem avaldatud väiteid, et salapärane kolmas osanik on Venemaa peaminister Vladimir Putin või tema variisik. Talvel avalikustas Gunvor, et kolmas omanik on firma tegevjuhtide huvides tegutsev sihtfond. Oletusi Putini osaluse kohta õhutas tõsiasi, et väidetavalt puutusid Timtšenko ja Putin 1990-ndate alguses oma äritehingutes kokku, kui Venemaa naftaärile anti stardikiirendus Tallinnas Aadu Luukase ja Endel Siffi loodud kütuseterminalides.