See on märgilise tähendusega ning näitab, kui kehvas seisus on Venemaa majandus. Inimeste ostujõud on muutunud sedavõrd kehvaks, et osade autode müügil ei ole enam mõtet.

GM ütles oma teadaandes, et nad sulgevad tehase, kus toodetakse Chevrolet' ja Opeli mudeleid. Seda tehakse aasta keskel. Nad lõpetavad ka koostöö kohaliku autotootja GAZiga, kellega koos pandi samuti Chevy autosid kokku. Jätkub koostöö Avtovaziga tootmaks Chevy Nivasid. Jätkatakse Cadillaci ning USAs toodetud Tahoe, Corvette'i ning Camaro müüki.

Putinile on selline liigutus valus löök. 1500 töötajaga tehas tegutseb piirkonnas, mida Putin on armastanud tuua näitena sellest, kui hästi suudetakse riiki meelitada välisinvestoreid ning luua stabiilseid ja hästimakstud töökohti. Lisaks on see tema kodulinn.

GM ei ole piirkonna ainuke autotootja. Nende lähedal asub näiteks Fordi tehas. Kõik lootsid, et Venemaast saab aastakümne jooksul Euroopa autoturul väga oluline tegija. GM avas kiiresti 158 müügikohta 94 linnas üle riigi.

Nüüd ei ole optimismiks põhjust. Eelmisel aastal kukkus automüük 10,3% ning sel aastal eeldatakse koguni 24-protsendist langust. GMil on läinud teistest hullemini. Chevrolede müük kukkus 29% ja Opelite müük 20%. Selle aasta esimese kahe kuu numbrid olid katastroofilised (vastavalt 71 ja 82% kukkumist).

Fordi tehas töötab samal ajal vähendatud koormusega, tegutsedes vaid neli päeva nädalas. Lisaks on nad hädas töötajate rahutustega, sest inflatsioon on suurem kui palgakasv. Vene valitsus andis eelmisel aastal autotööstusele 820 miljonit toetust, et need inimesi ei koondaks. Sel aastal on plaanis panustada isegi rohkem.

„On levinud arvamus, et selles valdkonnas on järgmised kuud väga rasked ning turu põhi ei ole veel käes. Turuosalised vajavad pikka kannatust," ütles Jörg Schreiber, AEB automakers'i juht.