PWC analüütikud märgivad siiski, et vaatamata tõigale, et enamikule internetisektorist on tulevikuväljavaade tume, pidasid 25% Euroopa interneti firmade tipust vahemikus jaanuar- september 2001 hästi vastu, edestades FTSE 100 indeksit ja kaotades perioodi jooksul ainult väikse fraktsiooni oma väärtusest.

Internet 150 on kumuleeruv 150 Euroopa juhtiva börsil noteeritud internetifirma raha läbipõlemise määra ja aktsiahindade käitumise kvartaalne analüüs. Uuringut viib läbi PwC koos E-äri strateegia konsultantidega firmast Fletcher Advisory.

Värske raport näitab, et kasumit tootvate firmade osakaal Internet 150s langes 2000. aasta lõpu 38% selle aasta esimesel poolel 24 protsendile. Keskmised raha läbipõletamise määrad langesid aasta lõpu 17 kuult 2001. aasta kahe esimese kvartali jooksul 11 kuule. PWC viimased analüüsid, mis katavad dotcom’ide aasta tulemusi näitavad, et Internet 150 turukapitalisatsioon on viimase 12 kuu jooksul, st. vahemikus 30. juuni 2000 kuni 30. juuni 2001, langenud peaaegu 75% ehk 200 miljardilt eurolt 54 miljardile eurole.

Majanduslangus on põhjustanud B2B firmade müügikasvu stagnatsiooni neljaks järjestikuseks kvartaliks, jäädes keskmiselt 10 miljoni euro piiridesse, kuna peamised investeeringud uude tehnoloogiasse on paremate aegade ootele jäetud. Peegeldades peatänaval toimuvat on B2C firmade müügitulemused siiski aasta vältel jätkuvalt kasvanud, ulatudes keskmiselt 14 miljoni euroni firma kohta 2001. aasta teises kvartalis, võrreldes eelmise aasta sama perioodi 6 miljoni euroga. Kuigi selle aasta teises kvartalis kasv aeglustus, edestab see siiski interneti penetratsiooni kodudes, viidates sellele, et tarbijate kulutuste kasv internetis jätkub.

Järeldusi kommenteerides ütles PWC Business Recovery Services partner Kevin Ellis, et aasta tagasi tegutses uus majandus uute reeglite kohaselt, lastes kasvunumbritel edestada kasuminumbreid. "Tänaseks on selgunud, et interneti sektori kohta käivad samad seadused, mis kehtivad traditsionaalses sektoris, kus tulusus on kuningas. Ootame siiski konsolideerumist ainult interneti teenuseid pakkuvate firmade hulgas, mis toimumises oleme peaaegu kindlalt," sõnas Ellis.

Üks Fletcher Advisory direktoritest Toby Jennings, sõnas, et internetiteenuseid pakkuvad firmad kannatavad kahekordse löögi all, mis on ühelt poolt tingitud investorite pettumusest ja teiselt laiaulatuslikust majanduslikust langusest. "Väliste finantseerimisvõimaluste puudumisel peavad need firmad kasumlikkuse poole püüeldes oma ärimudeleid muutma," lisas ta.