Radiolinja hinnangul kaasneb numbriliikuvusega tugev hinnakonkurents ning eristuvad selgelt kvaliteetoperaatorid ja säästuoperaatorid.

„Põhjamaade kogemusele toetudes võib arvata, et operaatorit vahetab kuni 25 protsenti senistest klientidest,” selgitas Radiolinja Eesti ASi juhatuse esimees Sami Seppänen (pildil). „Osa kliente proovivad teisi operaatorid ja tulevad vana juurde teenuste valiku ja teeninduse olemasolu tõttu tagasi. Peamine säästuoperaatorite sihtrühm on kuni 30-aastased inimesed. Säästuoperaatorite ja –operaatorbrändide turuosaks mobiilsideturust võib 2005. aasta lõpuks prognoosida 10-15 protsenti.”

Seppänen ütles, et Radiolinja üks eesmärk on numbriliikuvusest võita turuosa juurde just äriklientide osas. „Paljud ärikliendid on olnud seni oma vana operaatori vangid, kuna aastatega sissetöötatud ärikontaktide kaotamise oht, mis numbrivahetusega kaasneks, ei ole seni alati üles kaalunud soodsamat hinda, mida Radiolinja on pakkunud,” rääkis Seppänen. „Näiteks Soomes on TeliaSonera kaotanud 1,5 aastaga 600 000 klienti. Radiolinja on soodsaim kvaliteetoperaator Eestis, mis annab meile väga head võimalused uute klientide võitmiseks.”

Radiolinja Eesti ASi juhatuse liige Andrus Hiiepuu hinnagul jaguneb uuel aastal Eesti mobiilsideturg selgelt kaheks: kvaliteetoperaatorid ja säästuoperaatorid. „Hetkel on Eestis lisaks Radiolinjale kvaliteetoperaatorite sektoris EMT, säästuoperaatorid ja operaatorbrändid on Zorro ja Diil. Senise tegevuse põhjal võime ka hinnaliidri positsiooni rõhutavat Tele2-e pidada säästuoperaatoriks. Kvaliteetoperaatorit eristab säästuoperaatorist peamiselt lisateenuste maht, aga ka teeninduse kvaliteet ja mugavus. Säästuoperaator pakub peamiselt kõne ja SMSi edastamist, mis on soodne. Lisateenused tuleb enamasti juurde osta, kui selline võimalus üldse on, ja nende teenuste hind on kallis,” rääkis Hiiepuu.

Hiiepuu sõnade kohaselt peavad kõik operaatorid arvestama tuleval aastal pideva hinnasurvega, sest virtuaaloperaatorite osakaal turul võib Põhjamaade kogemuse põhjal kasvada paarikümneni. „Soodsat hinda peavad edaspidi pakkuma kõik turuosalised,” lausus Hiiepuu. „Samas hakkavad kvaliteetoperaatorid enam konkureerima teenustega, säästuoperaatorid peamiselt hinnaga. Võib öelda, et mobiilsidesektoris on sündinud kaks erinevale sihtrühmale suunatud tooteperekonda.”