Rahvuslik lennufirma enda võimalikust müügist: Nordica ise erastamise teemal arutelusid ei pea

 (14)
Nordica lennuk Tallinna lennujaamas õhku tõusmas
Nordica lennuk Tallinna lennujaamas õhku tõusmasFoto: Andres Putting

Ärileht kirjutas täna, kuidas mõned aastad tegutsenud rahvuslik lennufirma Nordica on üks majandusministeeriumi alla kuuluvatest ettevõtetest, mille puhul soovitab ministeerium selle vähemus- või enamusosaluse müüki. Lennufirma igapäevatööd need arutelud veel ei mõjuta.

„Nordica ise erastamise teemal arutelusid ei pea. Ettevõtte juhtkonna toimetusi tänane uudis kuidagi ei mõjuta, kuna tegemist on selgelt omaniku õigusega oma osalusega tehinguid teha. Lennufirmas jätkub tavapärane töörütm ja täiendavat infot võimaliku erastamise kohta jagab kindlasti MKM,” ütles ministeeriumi analüüsis tehtud ettepaneku osas Nordica kommunikatsioonijuht Toomas Uibo.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium tegi oma värskes analüüsis tema valitsusalasse kuuluvate riigifirmade osaluse üle ettepaneku kaaluda mitme teise riigifirma kõrval ka rahvusliku lennufirma Nordica puhul kas enamus- või vähemusosaluse võõrandamist. Ühtlasi lubas ministeerium selle aasta jooksul analüüsida, kas riigi osalus ettevõttes vajab säilitamist või mitte.

Sellele viitas eelmisel nädalal Eesti Päevalehele antud intervjuus ka värske majandus- ja taristuminister Taavi Aas (KE), kui ütles, et see, mis Nordicaga edasi saab, on lähikuude otsustamise koht. Seejuures pidas ta ennekõike silmas olukorda, kus sarnaselt Eesti Postile on ettevõtte põhitegevuseks saanud valdkond, mis ei vaja riigi sekkumist.

Seotud lood:

Kui Eesti Posti puhul on ettevõtte tegevuse raskuskese, mis kajastub ühtlasi ka tugevates majandustulemutes, kandunud universaalse postiteenuse osutamiselt pakiautomaatide võrgustiku järk-järgulisele laienemisele nii Eestis kui mujal Baltikumis, siis Nordica otsib tasakaalu Tallinna liinivõrgu ja eksporditeenuse pakkumise vahel.

Kui liinivõrku on viimase poole aasta jooksul korralikult koomale tõmmatud – sest Tallinnast opereeritavate otseühenduste arv konkurentide poolt vaid kasvab –, siis ekspordisuund ehk allhanked teistele lennufirmadele näitavad niivõrd tugevat kasvu, et lennufirma lennukipark üksnes kasvab.

Samas sarnaselt pakiautomaatidele ei ole sealgi tegu turutõrkega ehk valdkonnaga, kus riik peab ilmingimata lennufirma enamusomanik olema. Just seda loogikat järgides soovitab MKM oma värskes analüüsis kaaluda ka Eesti Postis riigi osaluse vähendamist.