Kuumaks kaubaks saanud tennised endale muretsenud Jaana sõnul sai tema trendikate jalavarjudega käia vaid paar päeva, kui avastas, et taldadesse oli sisse tulnud põikipragu.
Ilmselt ei pööraks Jaana enda sõnul pragunenud taldadele väga suurt tähelepanu kuid asja teeb kurvaks see, et vihmasel päeval tennistega tänavale enam minna ei saa, sest tänaval laiutav vesi tungib rahvusmustriga jalatsitesse sisse.

Rahvuspapude idee autor ja kaubamärgi gong.ee omanik Indrek Kaing ütles Päevaleht Online’le, et praeguseks on üksikuid tagastusi olnud ja kindlasti tuleb neid veel.
Siiski on tema sõnul tagastatud tenniste arv võrreldes müüdud kogusega marginaalne.


Kaing vabandas kõigi praakpapude saajate ees ja palus neil, kellel taoline mure, sellest teada anda tennise müüjatele.
„Vastavalt garantiile, mis on papudel sama mis kõikidel jalanõudel, vahetatakse need õnnetud paarid välja, mis vastu pole pidanud,“ kinnitas Kaing.

Tennised toodetakse Hiinas, sest lähemal neile tootjat ei ole. „Kindlasti ei ole materjalide valikus lähtutud odavaimast materjalist.“

„Linnapildis on papusid juba palju näha ja kindlasti on rõõm, mis nad suurele kandjaskonnale pakuvad suurem kui üksikute paaridega kaasnenud mure,“ lausus Kaing.
Iga kord ja iga paari puhul kust kaebus on tulnud, on sellega tema sõnul ka personaalselt tegeletud.

Pretensioone võib esitada kaks aastat

Tarbijakaitseameti avalike suhete osakonna peaspetsialist Kadri Kauksi sõnul pole rahvuspapude kvaliteedi kohta neile seni veel kaebusi laekunud.

„Jalatsitele, nagu teistele kaupadele, kehtib kaheaastane pretensiooniesitamise õigus,“ ütles Kauksi Päevaleht Online’le ja lisas, et vea tekkimise põhjuste tõestamise kohustus esimesel kuuel kuul pärast ostu sooritamist on müüjal ja peale kuue kuu möödumist tarbijal.
Teisisõnu tellib esimese kuue kuu jooksul ekspertiisi kaupleja, hiljem on selle tellimine ning rahastamine tarbija õlul.

Peale puuduse avastamist peab tarbija võtma kaasa kõik ostu tõendavat dokumendid ning kõnealuse toote ja pöörduma kauplusesse.
Seal tuleb selgitada, milles probleem on ning esitada müüjale omapoolne soov probleemi lahendamiseks.
Tarbijal on õigus puudusega kauba korral nõuda esmalt asja tasuta parandamist või selle asendamist uue kaubaga.
„Lepingust taganeda, ehk siis nõuda makstud raha tagasi, võib tarbija juhul, kui müüjal pole võimalik kaupa parandada ega asendada, parandamine ebaõnnestub või müüja pole kauba puudust mõistliku aja jooksul kõrvaldanud,“ lausus Kauksi.