„Nii Euroopa Komisjon kui MTÜ ARB ootavad kohtumiselt selgitusi tasuvusuuringu vigade osas. Seni pole RB Rail AS andnud nendele küsimustele kirjalikke vastuseid, kuigi neid on küsitud," nentis MTÜ ARB juhatuse liige Priit Humal.

Kohtumist ette valmistudes on MTÜ ARB saatnud RB Railile ka 13 küsimust, mis poolt vastamist vajavad. „Meie soovime kohtumisel keskenduda just neile küsimustele, mitte ülevaatele tasuvusanalüüsi üldisest ettevalmistusest ja olulisusest," rääkis Humal.

Ka Euroopa Komisjon on rõhutanud oma vastuses ARB-le kindla ja usaldusväärse tasuvusanalüüsi tähtsust. Kui toetus makstakse välja vigase tasuvusanalüüsi alusel, mis näitab Rail Balticut ekslikult sotsiaalmajanduslikult tasuvana, võib Euroopa Komisjon toetuse tagasi küsida ka pärast kulutuste tegemist. Sellisel juhul jääksid RB rajamisega seotud kulud kuni 5,6 miljardit eurot Balti riikide maksumaksjate kanda.

„Niisugust olukorda tuleb vältida ning rajada Balti riikide pealinnade vaheline raudteeühendus nii, et see oleks elujõuline ning kasulik siinsetele elanikele," rõhutas Humal.

MTÜ ARB loodab selgituste jagamise salvestada ja aidata omaltpoolt kaasa info levikule. „Suure avaliku huvi tõttu on maksumaksjal õigus saada avalikke vastuseid riiklikult rahastatud suurprojekti kohta. Kuna RB Rail pole kolme kuu jooksul kirjalikult vastanud, siis salvestame kohtumise ja kasutame seda kirjaliku vastusena," sõnas Priit Humal.