"Detailplaneeringus kavandatakse Papiniidu silla juurde Rail Balticu raudteetrassi jaamahoone, parkimisalad ja juurdepääsuteed," ütles Pärnu planeerimisosakonna juhataja Kaido Koppel BNS-ile.

Planeeritava ala suuruseks on ligi 13,2 hektarit, mille sisse on haaratud lisaks kehtestatud planeeringuala osalisele ulatusele olemasolev Tallinn-Rapla-Pärnu raudtee, millega paralleelselt kulgeb Liivi tee ehk Via Baltic, selgub detailplaneeringu koostamise algatamise korraldusest.

Detailplaneeringuala määratlemisel on arvestatud vajaliku maa-ala suurusega: kaks uut rööpmepaari kogulaiusega 25 meetrit, olemasoleva raudteega Pärnu linnas, umbes 500 ruutmeetri suuruse jaamahoone kavandamisega ja parkimisvajadusega umbes 100 autole.

Korralduse alusel tuleb tagada juurdepääs bussidele ja sõidukitele koos vajaliku manööverdusruumiga, jaamades on vajalik 1200 meetri ulatuses sirge raudteetrassi kavandamine. Lisaks soovitakse säilitada olemasolev haljas- ja pargiala võimalikult suures ulatuses.

Planeeritav maa-ala kuulub valdavalt Pärnu linna munitsipaalomandisse. Osaliselt on tegemist ka reformimata riigimaaga, selle läheduses asub Papiniidu ettevõtluspiirkond ja väljakujunenud kaubanduskeskuste ala.

Juurdepääs sõidukitega planeeritavale alale on tagatud Papiniidu silla alt. Kergliiklejate tarvis on olemas Liivi tee ja olemasoleva raudtee alt kulgev tunnel. Lähim bussipeatus Pae asub Papiniidu tänaval, umbes 300 meetri kaugusel kavandatavast raudteejaamast.

Detailplaneeringu valmimisega on Koppeli hinnangul maksimaalselt kiire ja lõpule võiks see jõuda poole kuni kolmveerand aasta jooksul. Endise jaamahoone juures olevad peatused plaanitakse peale uue jaamahoone valmimist likvideerida.

Detailplaneeringu koostamise eelselt on analüüsitud alternatiivseid asukohti, kus on kaalutud nii tehniliselt kui ka majanduslikult optimaalseima asukoha varianti, selgub linnavalitsuse korraldusest.

Reisijaid teenindavate jaamahoonete parima arhitektuurse lahenduse leidmiseks korraldatakse avalik arhitektuurikonkurss.