Rassismivastasus kogub hoogu: maailma suurim kosmeetikafirma loobub sõna „valgendav“ kasutamisest

 (229)
L’Oreal
L’OrealFoto: Scanpix/ Gonzalo Fuentes, REUTERS

Maailma suurim kosmeetikafirma L’Oreal eemaldab oma nahatoodete pakenditelt sõnad „valge“, „hele“ ja „kerge“. Päev varem oli kasvava sotsiaalmeedias leviva kriitika tõttu sarnase otsuse teinud konkurent Unilever, vahendab Reuters.

Unilever ja L’Oreal on nahavalgendamise toodete maailmaturu kaks peamist mängijat. Neid tooteid kasutatakse laialdaselt Aasia, Aafrika ning Kariibi mere riikides, kus hele nahk on sageli ihaldusväärne.

Praeguste kasva rassimisvastase liikumise ajal on eriti suure rünnaku osaliseks saanud Unileveri kaubamärk „Fair & Lovely“.

Johnson & Johnson astus veel sammu kaugemale, teatades, et lõpetab nahka valgendavate toodete müügi. Ettevõte müüs neid Aasias ka Lähis-Idas Neutrogena ja „Clean & Clear“ kaubamärgi all.