Ulatuslike remonditööde peamine eesmärk on valmistada raudteetaristu ette järgmisel aastal saabuvate uute elektrirongide ja ülejärgmisel aastal kasutuselevõetavate diiselreisirongide teenindamiseks ning kiire ja ohutuma rongiliikluse tagamiseks.

Käesoleval aastal jõuavad lõpule Rail Baltic trassil rekonstrueerimistööd Tallinn-Balti ning Ülemiste jaamas. Peateede kapitaalremondi käigus parendatakse muldkeha kandevõimet ning vahetatakse välja pealisehitise konstruktsioon (ballast, rööpad ja liiprid). Tulemuseks on madala müra- ja vibratsioonitasemega raudtee konstruktsioon, vastab planeeritavatele sõidukiirustele: reisirongidel 120 km/h ja kaubarongidel 80 km/h. Eelkõige suve esimese pooleni on remonditöödest tingitud rongiliikluse katkestusi ka Ülemiste-Tapa raudteelõigul, kus viiakse lõpule rööbaste keevitust ja raudtee toppimistööd.

Tänavu rekonstrueeritakse Tallinn-Paldiski ja Keila-Riisipere raudteelõik rekonstrueerimine kokku orienteeruvalt 36 km ulatuses. Tööde sisu ja tulemus on sama kui Rail Baltic trassil toimuva kapaitaalremondi puhul. Lisaks kiiremale ja ohutumale liiklusele vähenevad remonditööde tulemusena oluliselt kulutused raudtee hooldustöödele.

Elektrifitseeritud raudteeliinide kontaktvõrgu rekonstrueerimise tööd on tänavu kavandatud Tallinn-Keila-Vasalemma, Keila-Paldiski ja Klooga-Klooga-Rand raudteelõikudel. Tööde käigus vahetatakse täielikult välja kontaktvõrgu toed, kandekonstruktsioonid ja juhtmed.

Kontaktvõrgu uuendamine võimaldab olemasoleva elektriveo transpordi jätkumise, elektriveosüsteemi töökindluse paranemise ning on ettevalmistuseks saabuvate uute elektrirongide häireteta liikluse tagamiseks.

Praeguseks on rekonstrueerimistööd juba lõpetatud Klooga-Klooga-Rand raudteelõigul. Aasta esimeses pooles tehakse tööd Keila-Paldiski ning Vasalemma-Keila lõikudel. Aasta lõpuks valmivad kontaktvõrgu ümberehitustööd Keila-Tallinn raudteelõigul.

Aprillis alustatakse reisijate ooteplatvormide rekonstrueerimist Tallinn-Balti jaamast kuni Laagri peatuskohani, samuti Ülemiste jaama peatuskohas. Tööde käigus viiakse platvormide mõõtmed vastavusse standardiga, mis on eelduseks uute reisirongide kasutusele võtmiseks. Lisaks planeerime Lilleküla peatuskoha piirkonda rajada kergliiklustunneli. Tööd planeeritakse lõpetada käesoleva aasta jooksul.

Koos platvormide ümberehitamisega planeerime Lilleküla - Laagri raudteelõigul orienteeruvalt 11 kilomeetri ulatuses remonditöid, mille käigus uuendatakse kohati raudtee pealisehitist ja parandatakse tee geomeetriat.

Lisaks rekonstrueerib EVR Infra Tallinna piirkonnas Kitseküla, Urda ja Padula reisijate ooteplatvormide mõõtmed vastavusse standardiga ning ehitab esimese 150 meetri pikkuseks ning ülejäänud kaks 35 meetriseks.

Tänavu jätkub reisiplatvormide rekonstrueerimine ka muudes piirkondades, mille käigus viiakse rajatised vastavusse uue standardiga järgmistes jaamades või peatuskohtades: Lehtse, Tapa, Rakke, Jõgeva, Ilumetsa, Kirsi, Aardla, Piusa ja Kaarepere.

Eesti Raudtee on seadnud eesmärgiks ühelt poolt EL poolt kaasrahastatavate
projektide eesmärkide täitmise ja tööde õigeaegse lõpetamise, teiselt poolt piirkonnas küllalt intensiivse reisirongiliikluse säilitamise maksimaalses mahus. Kompromissi leidmine nende kahe vaieldamatult olulise eesmärgi osas on võimalik läbi tööde perioodil rakendatavate sõidugraafikute muudatuste, vajadusel ka ajutiste liikluskatkestuste.

Eesti Raudtee loodab reisijate mõistvale suhtumisele ja vabandab võimalike ebamugavuste pärast.