Eesti Raudtee tegevdirektoriks sai eile ajutise juhatuse esimees Earl Currie USA-st.

Seitsmest raudteeteenistuste direktorist jäi eilseks ametisse vaid kolm: infrastruktuuri direktor Kaido Simmermann, haldusdirektor Rene Must ja transpordidirektor Ivan Kappanen.

Ainukese Eesti Raudtee endise juhatuse liikmena BRS-i soosingu võitnud Simmermann ütles, et võttis vastu Burkhardti pakkumise jätkata tööd infrastruktuuri direktorina eriülesannetes endistel tingimustel. Infrastruktuuri direktori kohusetäitjaks määrati David Douglas Suurbritannia raudteefirmast Jarvis International. Douglas on Eesti Raudtee ajutise juhatuse liige.

Simmermann kinnitas, et sõlmib uue töölepingu lähipäevil. Simmermanni kuupalk oli 50 000 krooni. Ta sai eelmise juhatuse tagasikutsumisel hüvitist erastamisele kaasaaitamise eest ja lahkumistasu 1,35 miljonit krooni.

Raudteeekspertite seas ettevõtte raudvaraks nimetatav Kappanen sai transpordidirektori kohusetäitjaks.

Burkhardt määras finantsdirektoriks Tiit Paju, personalidirektoriks Eve Altermanni, veeremiteenistuse direktoriks Oskar Kalmuse ja infotehnoloogia juhiks Meelis Kuke.

Eesti Raudtee veeremiteenistuse direktor Ahto Altjõe lõpetas eile pärast kohtumist Burkhardtiga oma töölepingu. “Asusin õppima EBS-i ning kaalun mõnda aega mulle tehtud tööpakkumisi,” ütles Altjõe.

Altjõe valmistas tänavu ette Eesti Raudtee peadirektori Parbo Juchnewitschi ja BRS-i vahel avaliku sõnasõja põhjustanud Ukrainas Luganskis toodetud vedurite liisimise.

Avalike suhete juht Andrus Kuusmann ütles, et läks Burkhardtiga sõbralikult lahku.

“Kavatsen mõne nädala jooksul koduaias ploome korjata, enne kui uuele töökohale mõtlen,” rääkis edasisest Kuusmann.

Endised direktorid said lahkudes AS-ilt Eesti Raudtee hüvitise, mille suurust nad kokkuleppel Burkardtiga keeldusid avaldamast.

“Kõik, kes täna Burkhardtiga kohtumas käisid väljusid rahulolevate nägudega,” lisas Kuusmann.

Eesti Raudtee vastne tegevdirektor Currie on töötanud kolmes USA suurimas raudteefirmas opereerimisvaldkonna võtmepositsioonidel kokku 38 aastat.

Seejuures töötas CSX Transportationis Currie alluvuses ER-i erastamise skandaalselt lõpetanud Rail Estonia juht John Orrison.

Täna hommikul alustab Eesti Raudtee uus juhtkond läbirääkimisi tööliste koondamiseks Vedurimeeste Ametiühingu Liidu ja Raudteelaste Ametiühingu Liiduga.

Kuigi erastamise võitnud Baltic Rail Services pole avaldanud töötajate arvu vähendamise kava, kardavad ametiühingud taotlust 1500–2000 töölise vallandamiseks järgneva kahe aasta jooksul, ütles vedurimeeste ametiühingu juht Tõnu Väät. Praegusel momendil töötab raudteel ligi 4300 inimest.

“Vastuvõetavate sotsiaaltagatiste korral võime nõustuda viie aasta peale jaotatud koondamistega,” kinnitas Väät. “Kuid 300–400 inimese vallandamist aastas peame siiski ametiühingute valuläve ületavaks piiriks.”

Varem on ametiühingud teatanud valmisolekust peatada raudtee töö streigiga, kui uute omanike sotsiaalprogramm osutub vastuvõetamatuks.