Neli kuud Tallinnas Vilde teel endise Othello ööklubi ruumides tegutsenud Aspirini nime avastas OÜ Ravekos juht Aina Veskimägi poes käies ühe venekeelse raadiokanali reklaamklipist. Kõlaritest kostvas reklaamikatkes kutsuti klubisse Aspirin, mis parandab kõik vead.

Veskimägi selgitusel on Aspirin Bayer AG kaubamärk ning seda firmat Eestis esindav Ravekos teatas nime kasutamisest kohe Bayerile. “Meie andmetel pole ööklubi Bayerilt nime kasutamise kohta luba küsinud,” rääkis Veskimägi Postimehele. “Ootame Bayeri vastust ja siis otsustame, kas alustame kohtuteed.”

Veskimägi võrdles Aspirini toetust kaubamärgina Coca-Cola omaga, mida rahvusvaheline kontsern ilmselt loata kasutada ei lubaks. “Minu arvates on tegu kaubamärgi maine rikkumisega, sest Aspirin on tervendav ravim ja selle tootja ei tegele lõbustuskohtade pidamisega,” selgitas Veskimägi.

Club Aspirini omanik Leon Grabbe väitis, et tema klubil on tervendav toime täiesti olemas.

“Esitasime järelepärimise äriregistri nimekomisjonile ja meile vastati, et kuna meie klubi on Club Aspirin, mitte lihtsalt Aspirin, probleeme ei teki,” ütles Grabbe.“Tean kindlalt, et me pole Eesti seadustega vastuollu läinud.”

Patendiameti kaubamärkide osakonna juhataja asetäitja Ingrid Matsina sõnul sätestab kaubamärgi kasutamise keelamise kaubamärgiseadus.

Tema sõnul on kaubamärgi omanikul või esindajal võimalik väärkasutaja tsiviilkorras kohtusse kaevata, kuid protsessi võitmiseks peab seal tõestama esiteks seda, et kaubamärk on Eestis üldtuntud ja teiseks, et selle mainet kahjustatakse või kasutatakse ära.

Matsina sõnul on ka väga tähtis, kas sarnast kaubamärki kasutatakse samal elualal või sarnase toote juures või mitte.