Asmer ütles BNS-ile, et praegusele lennutranspordi dotatsioonile oleks seega vaja juurde anda 8,5-9 miljonit krooni.

Esialgse kava järgi sõidaks üks lennuk vähemalt viis korda nädalas Hiiu- ja Saaremaale ning ka Ruhnu. Lennumarsuudi ühendamisel saab Asmeri sõnul dotastiooni arvelt kokku hoida.

Regulaarse lennuühenduse kava ja dotatsiooni taotlusega loodab Asmer valitsuskabinetti jõuda lähiajal.

Praegusel kujul ei oma lennuliiklusel saartega tulevikku ning perspektiiv tekib alles siis, kui lennuliiklus muudetakse saarte ja mandri vahel tihedamaks, lausus Asmer.

Sõitjate usaldus lennuühenduse vastu saartega saab Asmeri sõnul tekkida ainult normaalse lennugraafiku ja kindluse juures, et lennuühendus on tagatud pikemajalisemalt.

"Turismifirmade kinnitusel oleks ka näiteks riiki saabuvatel turistidel huvi sõita lennukiga saartele, kuna aga lennuühendus saartega on juhuslik, siis ei saa lennuplaani rahvusvahelistesse broneerimissüsteemidesse panna," märkis ta.

Neljapäeval kohtus Asmer lennuühenduse pidamise küsimuses lennukompanii Avies esindajaga, kolmapäeval kohtus ta samal teemal Saare maavalitsuse- ja omavalitsusjuhtidega. Kohtumisi on kavas ka teiste lennufirmadega.