Äriidee oli lihtne: riigi käest küsitakse viis miljonit krooni, et muretseda mobiilne purustusseade ja käivitada kogu Eestit kattev ümbertöötamise võrgustik.

Mitme firma omaniku ning ettevõtliku mehena, Res Publica riigikogu fraktsiooni ja riigikogu keskkonnakomisjoni liikmena Tammeoks tegutsemisega ei viivitanud. Mai algul ostis ta OÜ Rehvirec ja vormistas selle enda nimele.

Juhatus koguneb neljapäeval

Pärast ligi kaks kuud kestnud suhtlemist MTÜ Rehviliit juhatuse liikme Urmas Nikolaiga kutsuti 12. juulil kokku ka Rehviliidu juhatuse koosolek. Juhatus otsustas muretseda üheksa miljonit krooni maksva rehvipurusti ja anda see hiljem OÜ Rehvirec kätte opereerimiseks. Kuna sellist summat ei olnud Rehviliidul kusagilt võtta, otsustati esitada viie miljoni krooni suurune taotlus keskkonnainvesteeringute keskusele (KIK). Puuduvad neli miljonit pidi lisama Tammeoksa firma.

Juhatuse koosolek kohustas Nikolaid koostama KIK-ile vastava taotluse ja andis selleks vajalikud volitused. Samuti tehti talle ülesanne sõlmida Tammeoksale kuuluva osaühinguga operaatorleping ja leping nelja miljoni krooni suuruse finantseeringu tegemiseks Rehviliidule.

“Tammeoks ei põhjendanud koosolekule, kust ta need neli miljonit võtab. Ta ütles, et see raha on olemas – kui on olemas, siis on see vahest ka tõesti olemas. Ma ei tea, kust ta selle raha võtab, me ei ole sel teemal vestelnud,” ütles Nikolai.

Nikolai sõnul ei ole ta kunagi uskunud, et see raha Rehviliidule tuleb. “Kui keegi räägib, et me saame KIK-i käest viis miljonit, siis mina arvan, et me ei saa seda raha. Täitsin taotlust esitades juhatuse otsust.”

Rehviliidu juhatus koguneb uuesti sel neljapäeval ja siis otsustatakse KIK-ile esitatud taotluse edasine saatus. Üheks võimaluseks on selle tagasivõtmine või tühistamine. Tänaseks ei ole Nikolai sõnul osaühinguga Rehvirec veel sõlmitud ühtegi lepingut.

Telefonivestluses toimetusega Tammeoksale enam ei meenunud, kas ta viibis Rehviliidu koosolekul ja kas see üldse toimuski 12. juulil. “Ei ole kindel, et koosolek sel ajal toimus. Meil toimub neid väga tihti,” ütles ta.

Seda, et koosolekul otsustati küsida KIK-ilt viis miljonit krooni, Tammeoks ei eitanud. Tema sõnul piirduti üheksa miljoni asemel viie küsimisega sellepärast, et suurema summa saamist peeti ebetõenäoliseks. “Ma ei tea koosoleku protokollist midagi. Samuti ei ole mul lepingut purusti opereerimise kohta. Ma ei ole osalenud koosolekul, kus oleks vastu võetud otsus opereerimislepingu lisa kohta,” ütles Tammeoks.

Konkurss

Võitja selgusetu

• MTÜ Rehviliit korraldas möödunud aasta sügisel konkursi sooviga leida partnerfirma, kes oleks kõik vanarehvid kokku kogunud ja käivitanud nende taaskasutamise.

•• Konkursist võttis osa 14 ettevõtet, võitja jäi selgumata.

•• Konkursi tulemusena sõlmiti AS-i Väätsa Prügila ja AS-i Vaania vanarehvide ladustamisteenuse ning käitlemise lepingud.

•• Plaan hakata 1. maist vanade rehvide tasuta kogumist ja utiliseerimist korraldama nurjus.

•• MTÜ Rehviliit on võtnud endale kollektiivse vastutuse ning organiseerib rehvikäitlust.

•• Keskkonnainvesteeringute keskus (KIK) eraldas Rehviliidule aprillis 1,8 miljonit krooni rehvikäitluseks, mis seisab senini puutumatuna KIK-i arvel.

•• Keskkonnainspektorid võivad vastavalt jäätmeseadusele trahvida Rehviliidu tegemata tööde pärast rehvifirmasid 50 000 krooniga.

Allikad: MTÜ Rehviliit, KIK, ajakirjandus