“Lahti jäi aga see, kas raha korjatakse rehvi maaletoomisel või kasutatud rehvi tagastamisel ja kas arvestuse aluseks on tükk või tonn,” ütles MTÜ Rehviliit juhatuse liige Urmas Nikolai.

Kuigi kogumissüsteem käivitub alles järgmise aasta 1. jaanuarist, hakatakse Nikolai sõnul raha koguma juba käesoleva aasta septembris. Sinnamaani toimib praegune süsteem, kus rehvimüüja võtab müüdud uue rehvi eest vastu vana rehvi.

Samuti jäi koosolekul valimata ettevõte, kes hakkab rehve kokku korjama ja utiliseerima. Rehviliit tahab selle paika panna juulis. Selleks andis ka reedel toimunud üldkoosolek liidu juhatusele volitused. Nikolai sõnul ei ole aga veel selge, kas ettevõte valitakse eelmise konkursi osavõtjate seast või korraldatakse uus konkurss.

Keskkonnaministeeriumi jäätmeosakonna juhataja Peeter Eek lisas, et tootjavastutuse süsteemi käivitamiseks on vaja veel kaht määrust. Need puudutavad rehvide kogumist, tootjale tagastamise ning taaskasutamise või kõrvaldamise nõudeid ja korda.

“Täna kehtiva jäätmeseaduse järgi anti Rehviliidule aasta pikendust tootjavastutuse süsteemi käivitamiseks, kuid siiamaani ei ole nad sellega hakkama saanud. Tundub, et liikmed lükkasid seda edasi nii kaua kui said, nüüd ei ole seda enam kuskile lükata,” ütles Eek.

Eegi sõnul hakkab keskkonnainspektsioon varsti rehvide importijaid trahvima. Rehviliit on loodud tootjate ühendusena, et lahendada ühiselt tootja vastutuse ülesanded. “Siiani ei ole ta seda suutnud, sest ei ole asja tõsiselt võtnud.”