Kas sotsiaalmeedia on võrdne ajalehtedega või millisele kohale meie meediahierarhias sõnumi mõju seisukohalt võiks sotsiaalmeedia asetada?

Kui võrdleme paberajalehtedega ja mitte ajalehtede portaalidega, siis sotsiaalmeedias liigutatav sõnum on kergemini levitatav ning mitmekesisemalt illustreeritav.
Lisaväärtuse annab ka kohene võimalus teemat arendada ning selle käigus lisainfot leida.
Usun, et sotsiaalmeedia sõnum on mõjusam, kuna sellele lisandub kollektiivne infolevik.

Kas reklaam peab teie hinnangul rääkima sulaselget tõtt või võib ka natuke valetada? Kui puhasti ikka WC-potti hetkega puhtaks ei küüri, siis kas mul oleks põhjust pöörduda tarbijakaitseametisse ja küsida, miks reklaam seda lubab?

Reklaam ei tohi sulaselgelt valetada. Selle abil võib luua positiivsemaid emotsioone, kui toode ise suudab pakkuda aga lausvalet nagu "ülivõimekatest" pesupulbrite ja puhastusvahendite reklaamidest välja hüppab, ei tohiks seda kindlasti lubada.

Kui toote kasutamist eksponeeritakse tegevuses realistlikul viisil, milleks toode tegelikult võimeline ei ole, ei tohiks seda lubada.

Kui puhastusaine ühe tõmbega ei hakka teie roostes vann särama nagu reklaamis lubatakse, siis ei tohiks seda ka sellise lubadusega reklaamida. Kunstilise liialdusega rikastatuna võiks sama mõtet eksponeerida küll.

Kui hästi annab tänapäeval reklaami ära peita ja samas sellega inimesi väga hästi mõjutada? On teil mõni näide?

Reklaam ümbritseb meid enamates kohtades, kui me seda otseselt märkame. Väga heaks näiteks on kogu tv- ja filmitööstus. Üks kõige rajumaid näiteid on ilmselt mõne aasta tagune Sex & City filmi teine osa. See lausa nõretas sponsorite toodetest.
Ka praegu ekraanil olevas "Eesti otsib superstaari" näete kohtunike ees RC Cola klaasi. Sellised asjad ei ilmu ekraanidele iseenesest.

Mida arvate PR- ja pressiteadetest?

Arvan igati hästi. See on üks osa kommunikatsioonitööstusest ning selle kaudu initsieerivad ettevõtted enda kohta ilmuva infovoo teket.

Milline on teie hinnangul parem reklaam, kas see, mis on hästi teostatud või see, mis teeb toote müügi edukaks? Tooge palun ka mõningaid näiteid. Kas on ka mõni näide, kus nii teostus kui ka müük olid head?

Reklaami eesmärk on tellija poolselt seatud eesmärgi täitmine. Mida efektiivsema tulemuse see annab, seda parem. Reklaami hea teostus sõltub tellija soovidest, nõudlikkusest, maitsest ja võimalustest.
Iga reklaami olemus on oma tellija, teostaja ja sihtgrupi peegel.
Eelistaksin kindlasti näha hästi teostatuid reklaame. Kahjuks ei ole nad enamuses avaldatud reklaamide seas.
Hea teostuse (pakend, kauplusemeedia, HoReCa, FB lehtja tegevused, TV) ja müügi poolest tooks välja A. Le Coq-i Premium Extra rohelises pudelis. See toode tuli välja eelmise aasta aprillis ning on sellest saati müünud Nielseni andmetel jõuliselt üle oma konkureerivad tooted.
Näiteks ühest konkurendist Saku Kullast on ta perioodil aprillist 2010 - märts 2011 omanud 2,6 korda suuremat turuosa.

Kes on Eesti reklaamimaailma tõusvad tegijad?

Reklaamimaailma tõusvad tegijad on tellijad, kes nõuavad senitehtust paremaid lahendusi ning on valmis neid ka vastavalt finantseerima.

Olete reklaamiauhindu jagava konkursi "Kuldmuna" üks korraldajatest. Mida kujutab endast "Kuldmuna" auhind, kui oluline see üldse on ning kui palju mõjutab auhinnasaaja äri?

Kuldmuna on rahvuslikku kultuuri ja Eesti konteksti arvestav reklaamiauhind, mis alates käesolevast aastast laieneb reklaamivaldkonnast kommunikatsioonivaldkonnale laiemalt.
"Kuldmuna" hindab ideede ja teostuse kvaliteeti Eesti konteksti arvesse võttes.
Kui tegijad ja tellijad on pärjatud "Kuldmuna" auhindadega, siis võib neid julgelt lugeda eristuva ja kvaliteetse töö tegijateks omas valdkonnas olgu see PR, meedia, reklaam, digilahendused või üritusturundus.
Ühtegi auhinda ei saa ületähtsustada, kuid tähelepanu need pälvivaid ning auhinnatuid töid soovivad omad kõik erialal tegutsevad tegijad ja tellijad. Kes tunnistab seda rohkem, kes vähem.
Tehes kvaliteetset tööd ja omades erialalist ning avalikku tunnustust tehtud tegevuste eest oled sa alati ka paremas hinnastamise positsioonis kui "tühjade taskutega kodanikud".

Kas reklaamitegijad ise ka usuvad, et antud üritusel auhinnalisi kohti saanud tööd on parimad? Kas see üritus ei ole mitte iseendale ordeni kaelariputamise koht, kus loeb rohkem väline ilu kui kasu toonud tegevus?

"Kuldmunal" auhindu saanud tööd on parimad sellest valikust, mida tegijad või tellijad konkursile eelmise kalendriaasta kohta esitasid. Tööde juures loeb reeglina nende eristuv idee ning väga hea vormistus.
Hea ideega ning hea vormistusega kommunikatsioonilahendid on tavapärasest massist eristuvamad ning kui need sisaldavad ka tellija klientidele vajalikku infot, siis ka äriliselt edukam kui keskpäraselt tehtud analoogid.
Väga tõhus võib olla ka väga vaimuvaene ja halvasti vormistatud kommunikatsioon, kui ta edastab väga atraktiivset hinnapakkumist või infot mida muul moel ei ole varasemalt sihtgrupile edastatud.

Oluline on meeles pidada, et kommunikatsioon ei ole kindlasti ainus tegur ettevõtte äriedus. Algab kõik siiski toote/teenuse vajalikkusest, selle kvaliteedist ning paljudest muudest mõjutajatest teekonnal tarbijani.
Kommunikatsioon saab seda kõik võimendada tellija kasuks või siis hoopis kiiremini anda suuremale hulgale tarbijale tõdemuse, et selle tegija asjadest tasub parem hoiduda ...

Ja kindlasti on see tublide tegijate ja tellijate tunnustamise kommunikatsioonivaldkonnas, täpselt nagu seda on mistahes muud konkursid, autasustamised, premeerimised ja ordenite riputamised Eesti Vabariigis.