Nõukogu liikme Hagi Šeini sõnul pole mõistlik kaotada reklaami keset telehooaega, sest see tooks paratamatult kaasa hulga lepingute katkestamise, kirjutab Postimees.

“Mõistlikum oleks reklaam lõpetada kas ühe hooaja lõpus ehk siis juuli algusest või teise hooaja alguses septembri esimesest päevast,” lausus Šein.

Reklaami näitamise lõpetamist uuest aastast näeb ette riigikogu menetluses olev uus ringhäälinguseadus, mis kehtestab samas erakanalitele litsentsitasud, millega tahetakse riigitelevisioonile kompenseerida reklaami kadumisega seonduvad kulud.

Reklaamimüügi lõpetamise edasilükkamine aitaks ETV-l läbi viia tuleva aasta suurprojektid nagu Salt Lake City taliolümpia otseülekanded ja ka Eurovisiooni lauluvõistluse lõppkontserdi, mille näitamiseks tuleb paratamatult sponsorite poole pöörduda.

Šein pooldab reklaami kadumise tähtaja edasilükkamist ka seetõttu, et sel juhul on poliitikutel rohkem aega ETV-le lisaraha saamise võimalusi otsida. “Praegu on plaanitud, et kolmelt erakanalilt tuleb litsentsitasudena 30 miljonit krooni, kuid sellest hoolimata peab teist samapalju juurde andma ka riik,” lausus ta.

Raskemaks teeb olukorra ka see, kui praeguse kolme eratelekanali asemel jääb turule kaks kanalit, sest siis tuleb ETV rahastamisskeemid uuesti ümber vaadata, märkis Šein.

ETV juhatusse kuuluva programmitalituse juhi Ilmar Raagi sõnul eeldavad nemad, et reklaami kadudes kompenseerib riik ühest või teisest allikast selle kadumisega kaasnevad kulud. Seetõttu pole ka oluline, millal peab ETV reklaami näitamise lõpetama, mainis Raag.